Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
|
2
|
Sinematografiye giriş, Görüntü yönetmeninin çekim öncesi, çekim sırası, çekim sonrası, görevleri ve sorumlulukları.
|
|
3
|
Görüntü gramerine giriş sinemada ölçeklerin işlevsel kullanımı.
|
|
4
|
Temel ışık ölçümü ve pozometre kullanımı. Histogram yorumlama.
|
|
5
|
Kompozisyon, pozlama, diyafram, ISO değerleri, alan derinliği, odak uzaklıkları, lensler ve kullanım alanları.
|
|
6
|
Objektif ve POW çekim tanımları.
|
|
7
|
Üst açı, alt açı, pan, tilt, crane çekim, takip çekim, reaction shot tanımları ve kullanım alanları.
|
|
8
|
Hızlı çekim, ağır çekim, dutch çekim, açı-karşı açı, zoom, steady cam, handy cam, mezzo-point, contrast, over-exposed, re-framing tanımı ve kullanım alanları.
|
|
9
|
Çoklu kamera çekimleri, kameralar ve destek ekipmanları.
|
|
10
|
Çekim formatları ve görüntü Kalitesi
|
|
11
|
Temel aydınlatma, üç nokta aydınlatması, high-key ışıklandırma, low-key ışıklandırma ve kullanım alanları
|
|
12
|
Chiaroscuro Aydınlatması, Rembrand Aydınlatması, Cameo Aydınlatması, Silüet Aydınlatma
|
|
13
|
Örnek olay aydınlatmaların ve çekimlerin incelenmesi yorumlanması.
|
|
14
|
Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
|
|
Ön Koşul
|
Fotoğrafa Giriş
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet DÖNMEZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ders Kitabı: Ankaralıgil, N. (2013). Çözümleme ve Örneklerle Sinemada Görüntü Yönetimi. İzmir: Tibyan Yayınları. Brown, B. (2012). Cinematography Theory and Practice, Image Making for Cinematographers and Directors. Oxford: Elsevier. Cristea, D. (2011) Henri Cartier Bresson, Pionner of Photography Series,Macelli, J.V. (1998). The Five Cs of Cinematography Motion Picture Filming Techniques. Los Angelos: Silman-James Press. Präkel, D. (2007). Lighting - Basics Photography. Lausanne: AVA Publishing SA Präkel, D. (2006). Composition - Basics Photography. Lausanne: AVA Publishing SA.
|
Yardımcı Kitap
|
Kalfagil, S. (2011). Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotoğrafevi Yayınları. Kılıç, L.; Altunay, A.; Savaş, H; Durmaz, B. (2009) Görsel Estetik. Eskişehir: TC. Anadolu Üniversitesi Yayını. Krages, B. (2005). Photography - the Art of Composition. New York: Allworth Press. Krasner, J. (2008).
|
Dersin Amacı
|
Sinemasal görüntünün elde edilişi sırasındaki teknik süreçleri öğretmek, belgesel ve kurmaca filmlerde görüntü oluşturmayı ve görüntü kompozisyonunu uygulama becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Görüntü yönetmenliği dersi kapsamında, sinemasal kompozisyonun teknik süreçleri, aydınlatma ve estetik bir kompozisyon oluşturmak için gerekli kurallar ve uygulamalar ele alınmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
-
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
5
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
4
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
3
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|