Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Reklam nedir, reklamın tarihçesi ve reklam endüstrisi.
|
|
2
|
Reklamcılık ve reklam ajansları.
|
|
3
|
Reklam ajanslarının örgütlenme şeması.
|
|
4
|
Yaratıcı yazarlık ve yaratıcı süreçler.
|
|
5
|
Storyboard kavramı ve reklamcılık.
|
|
6
|
Reklam ve yer alacağı medya.
|
|
7
|
Reklam prodüksiyon süreçleri.
|
|
8
|
Reklam bütçelendirmesi.
|
|
9
|
Ajans ve müşteri ilişkileri; müşteri temsilcisi.
|
|
10
|
Reklamın müşteriye sunulması.
|
|
11
|
Reklam kampanyası ve stratejileri.
|
|
12
|
Reklam kampanyası ve geri dönüşler.
|
|
13
|
Ulusal reklam kampanyaları
|
|
14
|
Uluslararası reklam kampanyaları.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Dönmez
|
Kaynaklar
|
Arens, Williams 1999. Contemprary Advertising. Boston...Toronto: McGraw Hill. Elden, Müge vd. 2005. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları Moriarty, Sandra E. 1991. Creative Advertising Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall. Kocabaş, Füsun, Elden Müge. 1999. Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar İstanbul: İletişim Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
Koloğlu, Orhan. 1999. Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840-1940, Reklamcılar Derneği Yayınları: İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Temel reklamcılık bilgilerini almış öğrencilerin çeşitli reklamcılık prodüksiyonu uygulamaları yaparak mesleki deneyim elde etmelerini amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Reklam, prodüksiyon, reklam yazarlığı, yaratıcı yazarlık, çekim aşamaları, çekim süreci konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
4
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
3
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
5
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
3
|