ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Reklam ve Prodüksiyon STV306 BAHAR 3+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reklamcılık uygulamaları yapar.
    2-Reklam mecralarına göre yaratıcı fikirler geliştirir.
    3-Pazarlama ve reklam ilişkisini kavrar.
    4-Prodüksiyon aşamalarını açıklar.
    5-Reklam prodüksiyonu planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Reklamcılık özelinde prodüksiyon ve aşamaları.
    2 Prodüksiyon ekibi ve görev şeması.
    3 Prodüksiyon araçları ve temini.
    4 Outdoor reklam prodüksiyonu.
    5 Sosyal medyada reklam prodüksiyonu.
    6 Televizyonda reklam prodüksiyonu.
    7 Radyoda reklam prodüksiyonu.
    8 Televizyon ve radyoda reklam seslendirmesi ve dublaj.
    9 Ulusal ve uluslararası reklam prodüksiyon şirketleri.
    10 Reklam prodüksiyon uygulamaları 1
    11 Reklam prodüksiyon uygulamaları 2
    12 Reklam prodüksiyon uygulamaları 3
    13 Reklam prodüksiyon uygulamaları 4
    14 Dönem sonu değerlendirmesi.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Tunç Boran
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Dönmez
    Kaynaklar Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları Moriarty, Sandra E. 1991. Creative Advertising Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall. Kocabaş, Füsun, Elden Müge. 1999. Reklamcılık; Kavramlar, Kararlar, Kurumlar İstanbul: İletişim Yayınları. Koloğlu, Orhan. 1999. Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840-1940, Reklamcılar Derneği Yayınları: İstanbul.
    Yardımcı Kitap Arens, Williams 1999. Contemprary Advertising. Boston...Toronto: McGraw Hill. Elden, Müge vd. 2005.
    Dersin Amacı Temel reklamcılık bilgilerini almış öğrencilerin çeşitli raklamcılık prodüksiyonu uygulamaları yaparak mesleki deneyim elde etmelerini amaçlar.
    Dersin İçeriği Reklam, prodüksiyon, reklam yazarlığı, yaratıcı yazarlık, çekim aşamaları, çekim süreci.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. -
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. -
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. 5
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. -
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerdeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. -
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 4
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 3
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. -
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster