Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
Öğr. Gör. Dr. Murat Kalafat
|
Kaynaklar
|
K1. Bazin G. (2015). Sanat tarihi (S. Hilav, Çev.). Kabalcı Yayınevi
K2. Umberto E. (2012). Günlük yaşamdan sanata, (K. Atakay, Çev.). Can Yayınları
K3. Kluckert E. (2015). Romanesque building styles, romanesque: architecture, sculpture, painting (R. Toman, Ed.), H.F.Ullmann Publishing Gmbh
K4. Üstünipek M. ve Üstünipek Ş. (2012). Sanat tarihine giriş, Artes Yayınevi
K5. Krausse A. C. (2005), Rönesanstan günümüze resim sanatının tarihi, Literatür Yayıncılık
K6. Şişman A. (2021), Sanata ve sanat kavramlarına giriş, Literatür Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sanat uygulamalarını, düşünsel alt yapılarıyla ve üslup özelliklerini tanır.
|
Dersin İçeriği
|
Erken Hristiyan sanatından itibaren sanatın değişim sürecini analiz eder.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
5
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
4
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|