Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat eseri analizinin tanımı
|
K-1
|
2
|
Sanat eseri analizinde eserin yapısal özellikleri
|
K-1, K-2
|
3
|
Sanat eseri analizinde sosyolojik boyut
|
K-2
|
4
|
Sanat eseri analizinde psikolojik boyut
|
K-4
|
5
|
Sanat eseri analizinde eleştirel boyut
|
K-5
|
6
|
Sanat eseri analizinde tarihsel boyut
|
K-5
|
7
|
Sanat eseri analizinde kimliksel boyut
|
K-6
|
8
|
Sanat eseri analizinde kuramsal boyut
|
K-7
|
9
|
Bir sanat eserinin analizini yapmak
|
K-2
|
10
|
Belirli sanat eserleri üzerine yorumlama yapmak
|
K-2
|
11
|
Resim Sanatı analizi
|
K-4
|
12
|
Heykel sanatı analizi
|
K-4
|
13
|
Seramik sanatı analizi
|
K-3
|
14
|
Sanat Eserlerinin değerlendirilmesi ve karşılaştırılması
|
K-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
(K-1) Bozkurt Nejat (1995), Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yayınları
(K-2) Bozkurt Nejat, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler, Sarmal Yayınevi
(K-3) Chris Muray (2009), 20.Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Sel Yayıncılık
(K-4) Antmen Ahu (2008), 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık
(K-5) Gombrich E. H. (1992), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi
(K-6) Lynton Norbert (1991), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi
(K-7) Fischer Ernst (1993), Sanatın Gerekliliği, (Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan), V Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bir sanat eserini temel yapısal özellikleri, tarihsel, eleştirel, sosyolojik ve psikolojik boyutuyla incelemek, analiz etmek.
|
Dersin İçeriği
|
Sanatsal analize yardımcı olur ve bir sanat eserini çeşitli boyutlarıyla analiz eder.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
4
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
5
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
3
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
5
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|