ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Eseri Analizi TSB109 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat analizine yardımcı olan diğer disiplinleri tanır
    2-Analiz boyutlarıyla ilgili kaynaklara ulaşır
    3-Sanat eseri ile ilgili çıkarımlarda bulunur
    4-Bir sanat eserini çeşitli boyutlarıyla analiz eder
    5-Farklı sanat eserlerini analiz edip karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat eseri analizinin tanımı K-1
    2 Sanat eseri analizinde eserin yapısal özellikleri K-1, K-2
    3 Sanat eseri analizinde sosyolojik boyut K-2
    4 Sanat eseri analizinde psikolojik boyut K-4
    5 Sanat eseri analizinde eleştirel boyut K-5
    6 Sanat eseri analizinde tarihsel boyut K-5
    7 Sanat eseri analizinde kimliksel boyut K-6
    8 Sanat eseri analizinde kuramsal boyut K-7
    9 Bir sanat eserinin analizini yapmak K-2
    10 Belirli sanat eserleri üzerine yorumlama yapmak K-2
    11 Resim Sanatı analizi K-4
    12 Heykel sanatı analizi K-4
    13 Seramik sanatı analizi K-3
    14 Sanat Eserlerinin değerlendirilmesi ve karşılaştırılması K-3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K-1) Bozkurt Nejat (1995), Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yayınları (K-2) Bozkurt Nejat, 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Yorumlar ve Eleştiriler, Sarmal Yayınevi (K-3) Chris Muray (2009), 20.Yüzyılda Sanatı Okuyanlar, Sel Yayıncılık (K-4) Antmen Ahu (2008), 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık (K-5) Gombrich E. H. (1992), Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi (K-6) Lynton Norbert (1991), Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi (K-7) Fischer Ernst (1993), Sanatın Gerekliliği, (Çev. Prof. Dr. Cevat Çapan), V Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir sanat eserini temel yapısal özellikleri, tarihsel, eleştirel, sosyolojik ve psikolojik boyutuyla incelemek, analiz etmek.
    Dersin İçeriği Sanatsal analize yardımcı olur ve bir sanat eserini çeşitli boyutlarıyla analiz eder.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 4
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 5
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 5
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 4
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 3
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 5
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 5
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster