Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve anlık desen çalışmaları
|
K1. Bölüm 4-Figürlerin Repertuarı
Uygulama-1
|
2
|
Desen çiziminde dikkat edilecek ayrıntılar
|
K2. Bölüm 2-Pratik Konular.
Uygulama-2
|
3
|
Canlı modelden desen çalışması: Figür- mekân araştırmaları
|
K2. Bölüm 7-Günlük Yaşamda Figürler.
Uygulama-3
|
4
|
Cansız modelden desen çalışması: Figür- mekân örnekleri
|
Uygulama-4
|
5
|
Canlı modelden desen çalışması: Figür- mekân uygulamaları
|
Uygulama-5
|
6
|
Natürmort çalışmaları
|
K2. Bölüm 2- Form ve Ton.
Uygulama-6
|
7
|
Canlı modelden desen çalışmaları: Portre
|
YK1.Bölüm 7-Portre Çizimi.
Uygulama-7
|
8
|
Cansız modelden desen çalışmaları
|
K2. Bölüm 3:Oranlar ve Anatomi.
Uygulama-8
|
9
|
Canlı modelden desen çalışması: Açık-koyu, ön-arka, küçük-büyük ilişkisi
|
Uygulama-9
|
10
|
Modelden kısa süreli çalışmalar, küçük boyutlu eskiz araştırmaları
|
Uygulama-10
|
11
|
Modelden kısa süreli çalışmalar, küçük boyutlu eskiz çalışmaları
|
K2. Bölüm 7- Günlük Yaşamda Figürler
Uygulama-11
|
12
|
Canlı modelden etüt çalışması
|
Uygulama-12
|
13
|
Canlı modelden desen çalışması
|
Uygulama-13
|
14
|
Canlı modelden desen çalışması. Detay çalışmaları
|
K2. Bölüm 5: Baş, Eller ve Ayaklar.
Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap, İstanbul.
K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap, İstanbul.
K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Çev. Yapıcı, T.). Zodyak, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve portre çizme sanatı. Remzi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Nesne, canlı model, doğa ve bunların mekânla ilişkisi gibi her tür optik görüntüyü çizgi-desen aracılığıyla iki boyutlu düzleme aktarma becerisi kazandırmak, çeşitli çizim araç gereçleri ve teknikleri uygulayarak, çözümleyici ve birleştirici biçim ve kompozisyon uygulamaları yapacak bilinç ve deneyimi kazandırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Desenin temel kavramları, modelden etüd çalışmaları, figür-mekan ilişkisi, etüt (Anatomik ve yapısal doğruluk), eskiz (anlık ya da kısa süreli bir görüntü, hareket ve durumun ana çizgilerle resmedilmesi),
figürde ışık ve gölge; (çizgisel-gölgesel) aydınlık ve karanlık, gölgedeki ışık ve dağılımı, figürde birlik-bütünlük; öz ve biçim ilişkisi, figürde etki ve ifade; dışavurumsal arayışlar, desen ve kompozisyonda; kapalı ve açık form, belirlilik ve belirsizlik gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
4
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
2
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|