ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Sanat Tarihi II TSB204 BAHAR 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk resim sanatının Osmanlı dönemindeki durumunu yorumlar
    2-Türk resim sanatının cumhuriyetin ilanına kadar olan süredeki gelişimi konusunda çıkarımda bulunur
    3-Türk resim sanatının cumhuriyetin ilanından günümüze kadar gelişim çizgisini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Batılıaşma Dönemi Osmanlı Mimarisi K1. ss. 423-553
    2 Batılılaşma Dönemi Osmanlı Mimarisinde Süsleme-1 K2. ss. 306-310
    3 Batılılaşma Dönemi Osmanlı Mimarisinde Süsleme-2 K2. ss. 310-316
    4 Tanzimat Dönemi Kültür Ortamı K1. ss. 508-510.
    5 Tanzimat Dönemi Resim Sanatı K3. ss. 189-208
    6 Meşrutiyet Dönemi Kültür Ortamı K3. ss. 209-226
    7 Meşrutiyet Dönemi Resim Sanatı K3. ss. 209-226
    8 Cumhuriyet Dönemi Kültürel Dönüşümler-Mustafa Kemal Atatürk Dönemi K3. ss. 249-259
    9 Cumhuriyet Dönemi Kültürel Dönüşümler-İsmet İnönü Dönemi K3. ss. 259-262
    10 Türk Resim Sanatında Asker Ressamlar K3. ss. 228-236
    11 Türk Resim Sanatında D Grubu K4. ss. 90-105
    12 Türk Resim Sanatında 1914-Çallı Kuşağı K3. ss. 244-248
    13 Türk Resim Sanatında Yeniler Grubu K5. ss. 70-76
    14 Türk Resim Sanatında Onlar Grubu K6. ss. 10-18
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Dr. Murat Kalafat
    Kaynaklar K1. Aslanapa, O. (2004). Osmanlı Devri Mimarisi. İnkılap Kitabevi. K2. Aslanapa, O. (1989). Türk Sanatı. Remzi Kitabevi. K3. Başkan, S. (2014). Başlangıcından Cumhuriyet Dönemine Kadar Türklerde Resim. AKM. K4. Berk, N.-Turani, A. (1981). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi 2. Tiglat Yayınları. K5. Berk, N.-Özsezgin, K. (1997). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi Ansiklopedisi. YEM. K6. Ersoy, A. (1998). Günümüz Türk Resim Sanatı (1950`den 2000`e). Creative Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk resim ve heykel sanatlarında 19. yüzyıl sonlarında gelişen üslupları ve mimari tarzları tanıtmak.
    Dersin İçeriği 19. yüzyıldan itibaren Türk Sanatının geçirdiği değişimin niteliklerini tespit ederek, uygulayıcılarını tanıtmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 3
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 3
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 4
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster