ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uygarlık Tarihi I TSB209 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uygarlıkların geçmişi hakkında bilgi sahibi olur ve sanat eserlerini tanıyarak yorumlar
    2-Anadolu Uygarlıklarının izlerini takip ederek günümüzdeki yansımalarını tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İlk insanoğlunun yaşam tarzı, mağara yaşamı, paleolitik çağ merkezleri ve sanat eserleri K-1, ss.147-176
    2 Neolitik Çağ toplumları, tarım hayatının sanata olan etkisi, Anadoludaki neolitik yerleşmeler ve sanat eserleri K-2, Bölüm 13
    3 Kalkolitik Çağ sanat eserleri K-3, ss.1-15
    4 Erken Tunç Çağı sanat eserleri K-4, Bölüm 1
    5 Orta Tunç Çağı sanat eserleri ve Anadolu`da Asur Ticaret Kolonileri K-4, Bölüm 1
    6 Geç Tunç Çağı uygarlıkları ve merkezleri ve ticari, sosyal, kültürel etkileşimler K-6, Bölüm 1
    7 Hitit Kültür hayatı K-14, ss.174-200
    8 Yeni Hitit Sanatı K-7, ss.77-212
    9 Frig Sanatı K-9, Bölüm 2
    10 Urartu Sanatı K-10, Bölüm 2
    11 İon Kültürü K-12, ss.53-86
    12 Lidya Sanatı K-14, ss.266-288
    13 Geç Hitit Sanatı K-14, ss.195-200
    14 Roma Dönemi K-13, ss.119-130
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K-1) Lewin Roger, Modern İnsanın Kökeni, (Çev. Nazım Özüaydın), Tübitak Popüler Bilim Kitapları (K-2) Ian Todd (2020), James Mellaart The Journey to Çatalhöyük, (Ed. Alan Mellaart), Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-3) Lloyd Seton (1997), Türkiye?nin Tarihi, (Çev. Ender Varinlioğlu), Tübitak Popüler Bilim Kitapları (K-4) Akurgal Ekrem (2017), Anadolu Uygarlıkları, Phoenix Yayınları (K-5) Bertram Gülçin İlgezdi ve Jan Krzysztof Bertram (2021), The Late Chalcolithic and Early Bronze Age in Central Anatolia, Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-6) Alparslan Metin (2010), Eski Anadolu`da Ticaret (M.Ö.II. Binyıl), Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü (K-7) Darga Muhibbe (1992), Hitit Sanatı, Akbank Yayınları (K-8) Işık Fahri (2019), Uygarlık Anadolu`dan Doğdu, Akademi Kitabevi (K-9) Erdan Emre (2018), Frig Kültürü ve Uygarlığı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-10) Danışmaz Harun (2020), Urartu Krallığı Yönetim ve Organizasyon, Türk Tarih Kurumu (K-11) Boardman John (2005), Yunan Sanatı, (Çev. Yasemin İlseven), Homer Kitabevi (K-12) Işık Fahri (2009), Anadolu-İon Uygarlığı, Kolonizasyon ve Doğu Helen Kavramlarına Eleştirisel Bir Bakış, Anadolu, (35):53-86 (K-13) Bazin Germain (2015), Sanat Tarihi, (Çev. Selahattin Hilav), Kabalcı Yayınevi (K14) Sevin Veli (2003), Anadolu Arkeolojisi, Der Yayınevi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Toplumların ilk ortaya çıktığı, tarımın başlamasıyla medeniyet kavramının oluşmaya başladığı dönemlerden itibaren insanoğlunun yüzyıllar itibariyle ürettiği sanat eserleri ışığında toplumların etkileşimlerini yorumlar.
    Dersin İçeriği Anadolu uygarlıkları ve sanatlarına ait kültürel mirasları değerlendirir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 5
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 2
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 4
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 2
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 4
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 4
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir -
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster