Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği, süreç hakkında bilgi, desende çizgi (örneklerle anlatım)
|
K1. Bölüm 4-Figürlerin Bir Repertuarı.
Uygulama-1
|
2
|
Desende kompozisyon, ışık-gölge, açık-koyu, vb. elemanların örneklerle anlatımı
|
K3. Bölüm 2- Form ve Ton.
Uygulama-2
|
3
|
Canlı modelden desen çalışması. Seçilen konulara yönelik araştırmalar
|
K3. Bölüm 4-İnsan Figürü.
Uygulama-3
|
4
|
Canlı modelden desen araştırması
|
Uygulama-4
|
5
|
Canlı modelden detay araştırması
|
K2. Bölüm 5:Baş, Eller ve Ayaklar.
Uygulama-5
|
6
|
Doğadan etütler, seçilen konulara yönelik çalışmalar
|
Uygulama-6
|
7
|
Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli etüt çalışması
|
K2. Bölüm 4: Çıplak ve Giysili: Kumaş.
Uygulama-7
|
8
|
Canlı modelden eskizler
|
Uygulama-8
|
9
|
Canlı modelden desen çalışması: Kısa süreli duruşlar. Desende hareket
|
K3. Bölüm 4-İnsan Figürü.
Uygulama-9
|
10
|
Desende yeni biçimlemeler-yorumlar
|
Uygulama-10
|
11
|
Cansız modelden desen çalışması: Uzun süreli etüt çalışması
|
Uygulama-11
|
12
|
Canlı modelden desen çalışması: desende kompozisyon
|
K2. Bölüm 7- Günlük Yaşamda Figürler.
Uygulama-12
|
13
|
Desende kompozisyon - mekân kurgusu
|
Uygulama-13
|
14
|
Canlı modelden desen çalışması: uzun süreli portre çalışması
|
K1. Bölüm 3:Yüzlerin Bir Repertuarı.
YK1. Bölüm 5: Portre.
Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Bahar Başak Üstelik Arı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap, İstanbul.
K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap, İstanbul.
K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Çev. Yapıcı, T.). Zodyak, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve porte çizme sanatı. Remzi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencinin desende bireysel çizgilerini ve tavrını ortaya çıkarabilmesini, seçtiği konulara yönelik desen çizebilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencinin yönelimi doğrultusunda seçtiği konulara yönelik desen çalışmaları yapabilmesi, Canlı modelden etüt ve eskiz (anlık ya da kısa süreli bir görüntü, hareket ve durumun ana çizgilerle resmedilmesi) çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
4
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
5
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
5
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
4
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
2
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|