Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Canlı modelden çalışma; biçimsel ve lekesel çalışmalar.
|
K3. Bölüm 1. Uygulama-1
|
2
|
Canlı modelden desen ve mekân çalışması.
|
K3. Bölüm 3. Uygulama-2
|
3
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel çalışmalar.
|
K3. Bölüm 2. Uygulama-3
|
4
|
Canlı modelden desen ve mekân çalışması.
|
K3. Bölüm 7. Uygulama-4
|
5
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel çalışmalar.
|
K3. Bölüm 2. Uygulama-5
|
6
|
Modelden çalışma; biçimsel ve lekesel çalışmalar.
|
Uygulama-6
|
7
|
Canlı modelden uzun süreli desen çalışması.
|
YK1.Bölüm 7. Uygulama-7
|
8
|
Canlı modelden kısa süreli desen çalışması.
|
Uygulama-8
|
9
|
Canlı modelden kısa süreli desen çalışması.
|
Uygulama-9
|
10
|
Desende yeni biçimlemeler ve yorumlamalar.
|
Uygulama-10
|
11
|
Desende yeni biçimlemeler ve yorumlamalar.
|
Uygulama-11
|
12
|
Canlı modelden desen ve kompozisyon çalışması.
|
Uygulama-12
|
13
|
Desende kompozisyon ve mekân kurgusu üzerine çalışmalar.
|
YK1. Bölüm 4. Uygulama-13
|
14
|
Canlı modelden uzun süreli portre çalışması.
|
YK1. Bölüm 4. Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Bahar Başak Üstel Arı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Bahar Başak Üstel Arı
|
Kaynaklar
|
K1. Civardi, G. (2010). İnsanların çizimi, yüzler ve figürler. Beta Kitap Yayım Dağıtım.
K2. Civardi, G. (2017). Giysili figür çizimi, gündelik yaşamdan insan portreleri. Beta Kitap Yayım Dağıtım.
K3. Barber, B. (2015). Kolay çizim teknikleri, çizim becerilerinizi adım adım geliştirin. (Yapıcı, T., Çev.). Zodyak Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Parramon, J. M. (1995). Baş ve portre çizme sanatı. Remzi Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin kişisel çizgi ve biçimlendirme yeteneklerini geliştirebilmesi sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Canlı modelden etüd çalışmaları görme biçimlerini zenginleştirerek algının güçlenmesini sağlamak. Canlı cansız modelden yararlanarak oran orantı form ve plan uygulamaları yapmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
2
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|