Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat Psikolojisi üzerine sunum (içerik, bilgi verme)
|
|
2
|
Sanat Nedir?
|
|
3
|
Sanat Psikolojisine göre sanatın tanımları
|
|
4
|
Sanatta Psikolojik Sorunlar
|
|
5
|
Sanat Psikolojisine göre algı
|
|
6
|
Sanat Psikolojisine göre algısal bakış
|
|
7
|
İlgi ve diğer kavramlar açısından sanat ve kültür
|
|
8
|
İlgi ve diğer kavramlar açısından sanat ve kültür çerçevesinde sanatsal değişimler
|
|
9
|
İlgi ve diğer kavramlar açısından bireysel etkileşimler
|
|
10
|
Sanat Psikolojsine gore sanatçı
|
|
11
|
Yaratıcılık kavramı
|
|
12
|
İzleyici ve kültür
|
|
13
|
İzleyici ve sanat
|
|
14
|
İzleyici ve yorumlama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. A. Reva BOYNUKALIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sıtkı Erinç (2004), Sanat Psikolojisine Giriş, Ütopya Yayıneni, Ankara André Malraux (1949), the Psychology of Art, (Translated by Stuart Gilbert), Pantheon, New York-USA Bülent Salderay (2008), Türkiye?deki Zihin Engelliler İş Okullarında Görsel Sanatlar Dersinin Öğrencilerin Beceri, Davranış ve Meslek Edinimindeki Katkısına Yönelik Öğretmen Görüşleri, (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bülent Salderay (2001), Zihin Engelli Bireylerle Çalışan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Plastik Sanatlar Eğitimine İlişkin Görüşleri, (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan psikolojisi, insan ve sanat arasındaki psikolojik bağlantı, sanat psikolojisinin tarihsel geçmişi, toplumdan topluma insandan insana değişen psi
|
Dersin İçeriği
|
Sanat yapıtının psikolojik açıdan çözümlenmesinin kavranması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
2
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
5
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
2
|