ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Psikolojisi TSB311 GÜZ 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaratıcılık olgusunun psikolojik açıdan tanımlar
    2-Sanat yapıtının psikolojik açıdan çözümlenmesini yapar
    3-Estetik ve sanat psikolojisinin ilişkisini karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1014228
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat Psikolojisi üzerine sunum (içerik, bilgi verme)
    2 Sanat Nedir?
    3 Sanat Psikolojisine göre sanatın tanımları
    4 Sanatta Psikolojik Sorunlar
    5 Sanat Psikolojisine göre algı
    6 Sanat Psikolojisine göre algısal bakış
    7 İlgi ve diğer kavramlar açısından sanat ve kültür
    8 İlgi ve diğer kavramlar açısından sanat ve kültür çerçevesinde sanatsal değişimler
    9 İlgi ve diğer kavramlar açısından bireysel etkileşimler
    10 Sanat Psikolojsine gore sanatçı
    11 Yaratıcılık kavramı
    12 İzleyici ve kültür
    13 İzleyici ve sanat
    14 İzleyici ve yorumlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. A. Reva BOYNUKALIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sıtkı Erinç (2004), Sanat Psikolojisine Giriş, Ütopya Yayıneni, Ankara André Malraux (1949), the Psychology of Art, (Translated by Stuart Gilbert), Pantheon, New York-USA Bülent Salderay (2008), Türkiye?deki Zihin Engelliler İş Okullarında Görsel Sanatlar Dersinin Öğrencilerin Beceri, Davranış ve Meslek Edinimindeki Katkısına Yönelik Öğretmen Görüşleri, (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bülent Salderay (2001), Zihin Engelli Bireylerle Çalışan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Plastik Sanatlar Eğitimine İlişkin Görüşleri, (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnsan psikolojisi, insan ve sanat arasındaki psikolojik bağlantı, sanat psikolojisinin tarihsel geçmişi, toplumdan topluma insandan insana değişen psi
    Dersin İçeriği Sanat yapıtının psikolojik açıdan çözümlenmesinin kavranması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 3
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 5
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 4
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 3
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 2
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 3
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 5
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster