ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Sanatında Yeni Eğilimler TSB313 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Enstalasyon, video art performans gibi yeni yaklaşımların dünden bugüne gelişim sürecini değerlendirir.
    2-Çağdaş türk sanatçılarını ve çalışmalarını bilir
    3-Türk sanatının seksenli yıllardan itibaren sanatsal olarak geçirdiği değişim evrelerini değerlendirir.
    4-Günümüzde çağdaş sanat başlığı altında düzenlenen sergi bienal ve tireanelleri takip eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler2011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30122
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50122
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   94
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,13 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Sanatında Yeni Dışavurumculuk ve 1980 sonrası
    2 Türk Sanatında Yeni Dışavurumculuk ve 1980 sonrası
    3 Fotoğraf ve pop sanat kökenli öğeleri kullananlar, kavramsal ve minimalist akımların temsilcileri, foto gerçekçiler
    4 Fotoğraf ve pop sanat kökenli öğeleri kullananlar, kavramsal ve minimalist akımların temsilcileri, foto gerçekçiler
    5 Eylem ve kavramlar bağlamında gelişen Yeni Dadacılık, Kavramsal sanat
    6 Eylem ve kavramlar bağlamında gelişen Yeni Dadacılık, Kavramsal sanat
    7 Eylem ve kavramlar bağlamında gelişen Yeni Dadacılık, Kavramsal sanat
    8 Dijital ortam yeni medya
    9 Dijital ortam yeni medya
    10 Beden ve Performans
    11 Beden ve Performans
    12 Enstelasyon ve Video
    13 Enstelasyon ve Video
    14 Enstelasyon ve Video
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. A. Reva BOYNUKALIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Yılmaz, Mehmet; Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Ütopya Yayınları,2011 Tansuğ, Sezer;Türk Resminde Yeni Dönem,Remzi Kitabevi, 1988 Bülent, Hasan;Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve Öteleri, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2002 Bülent, Hasan;1990larda Sanat ve Eleştiri, in Çağdaş Sanat Konuşmaları 3 - 90lı Yıllarda Türkiye`de Çağdaş Sanat, Çalıkoğlu, Levent (der.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, August 2008, s. 79-115 Duben, İpek;Seksenlerde Türkiye?de Çağdaş Sanat Yeni Açılımlar, İst Bilgi Üni. Yayınları, 2008
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 1980`den günümüze Türk Sanat tarihinde içerisinde yerleştirme performans gibi eğilimlerin modern ve postmodern süreç içerisinde biçimsel ve kavramsal açıdan sorgulanmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Günümüzde çağdaş sanat başlığı altında düzenlenen sergi bienal ve tireaneller hakkında bilgi sahibi olur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 2
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 5
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 2
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 3
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 4
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 3
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster