ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Eleştirisi I TSB403 GÜZ 2+0 Fakülte Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat Eleştirisi alanını tanır.
    2-Bir sanat yapıtının analiz ve sentezinde diğer sanat disiplinleriyle karşılaştırır
    3-Sanat niteliği taşıyan eserlerin özelliklerini yorumlar
    4-Bir sanat eserini fiziksel ve içerik bütünlüğü ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
    5-Bir sanat yapıtını farklı boyutlarda analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat nedir, sanat yapıtı nedir, niçin sanat yaparız sorularının tartışılması K1, s. 13-24
    2 Sanat Felsefesi ve Estetik Bilimi K1, s. 25-56
    3 Estetik sanat kuramları K1, s. 79-154
    4 Eleştiri çeşitleri, eğitimde eleştiri K1, s. 154-164
    5 Sanat eleştirisine giriş, sanat eleştirmenliği K1, s. 164-172
    6 Antik Çağ ve Orta Çağ`da Sanat eleştirisi K1, s. 172-175
    7 Sanat eleştirisinin sanat bilimleriyle ilişkisi K1, s. 172-184
    8 Sanat eleştirisinin kültürel bağlantısıi K1, s. 184-185
    9 Akademik Eleştiri (Makale) K1, s. 185-200
    10 Jacques Louis David: Horace Kardeşlerin Yemini adlı eserin eleştirisi K1, s. 200-202
    11 Leonardo da Vinci: Son Akşam Yemeği adlı eserin eleştirisi K1, s. 202-210
    12 Jan van Eyck: Arnolfini`nin Evlenmesi adlı eserin eleştirisi K1, s. 210-213
    13 Salvador Dali`nin Eriyen Zaman adlı eserin eleştirisi K1, s. 213-215
    14 Richard Hamilton: Bugünün Evlerini Bu Denli Farklı, Bu Denli Cazip Kılan Nedir adlı eserin eleştirisi K1, s. 215-218
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Murat KALAFAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozkurt, N. (1995) Sanat ve Estetik Kuramları, Sarmal Yayınevi, İstanbul. K2. Turani, A. (2015) Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul. K3: Panofsky, E. (1995) İkonografi ve İkonoloji, Alfa Yayınları, İstanbul. K4. Wölfflin, H. (2015) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir sanat eserini kuramsal bir çerçevede araştırmak; diğer tüm sanat bilimler ilişkisi içerisinde analiz ve sentez yoluyla incelemek, yorumlamak ve değerlendirmek
    Dersin İçeriği Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir -
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir -
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster