ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kültür Tarihi TSB405 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kültür kavramını tanımlar
    2-Uygarlıkların geçmişini öğrenerek sanat eserlerini yorumlar.
    3-Anadolu kültürlerinin tanır.
    4-Sosyo-ekonomik yapının kültür ve sanat üzerindeki biçimlendirme etkisi ve bu etkinin farklı sanat dallarındaki yönelimini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Paleolitik Dönem kültürleri K-1, ss.147-176
    2 Tarım Devrimi K-2, Bölüm 13
    3 Neolitik dönem kültürleri K-3, ss.18-78
    4 Kalkolitik dönemde urbanizm ve kültürel değişim K-3, ss.78-116
    5 Sanatın Ortaya Çıkışı K-4, Bölüm 1
    6 Demirin çağı ve sosyo-ekonomik değişimler K-3, ss.194-288
    7 Grek Sanatı K-5, Bölüm 4
    8 Türk Kültürü K-6, Bölüm 2
    9 Mezopotamya Kültürü K-7, Bölüm 1
    10 Antik Mısır Kültürü K-8, Bölüm 1
    11 Hitit Kültürü K-9, Bölüm 1
    12 Tarih Öncesi Dönem Anadolu Mimarlık Tarihi K-10, ss.494-500
    13 Osmanlı`da Mimar Sinan Çağı K-11, ss.21-61
    14 Kültür Üzerine Okumalar K-12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Gürbüz BEYDİZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K-1) Lewin Roger, Modern İnsanın Kökeni, (Çev. Nazım Özüaydın), Tübitak Popüler Bilim Kitapları (K-2) Ian Todd (2020), James Mellaart The Journey to Çatalhöyük, (Ed. Alan Mellaart), Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-3) Sevin Veli (2003), Anadolu Arkeolojisi, Der Yayınevi (K-4) Shiner Larry (2013), Sanatın İcadı, (Çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yayınları (K-5) Winckelmann Johann Joachim (2012), Antikçağ Sanat Tarihi, (Çev. Oğuz Özügül), Say Yayınları (K-6) Gökalp Ziya (1991), Türk Uygarlığı Tarihi, İnkılap Kitabevi (K-7) Kramer Samuel Noah (1998), Tarih Sümer?de Başlar, (Çev. Muazzez İlmiye Çığ), Türk Tarih Kurumu (K-8) İnan Afet, Eski Mısır Tarih ve Medeniyeti, Türk Tarih Kurumu (K-9) Ünal Ahmet, Hititler Devrinde Anadolu I, Arkeoloji ve Sanat Yayınları (K-10) Naumann Rudolf, Eski Anadolu Mimarlığı, (Çev. Beral Madra), Türk Tarih Kurumu (K-11) Mülayim Selçuk (1989), Sinan Çağı, Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları (K-12) Yavuz Hilmi (1987), Kültür Üzerine, Bağlam Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kültürel değişimleri ve onların toplumsal etkilerini yorumlar.
    Dersin İçeriği Kültürler arası etkileşimi analiz eder.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 4
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 4
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 5
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 4
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster