Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Esra ERTUĞRUL TOMSUK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1) ANTMEN Ahu (2005), 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık
K-2) HOPKINS David (2000), After Modern Art 1945-2000, New York: Oxford University Press
K-3) NORBERT, Lynton (2015), Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi
K-4) YILMAZ, Mehmet ( 2013), Modernden Postmoderne Sanat, Ankara: Ütopya Yayınevi
K-5) TURANİ, Adnan (1999), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
19. yy`ın ikinci yarısından günümüze Çağdaş Batı Sanat tarihinin bütün aşamalarının öğrenilmesi. Modern ve Postmodern dönemler açısından çağdaş Batı sanatçıları ve eserlerinin öğrenilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Modern sanatı sosyolojik, ekonomik ve siyasal çerçevede etkileşimlerini değerlendirir, sanatçıları öğrenerek sanat eserlerini tanır
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
5
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
2
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
5
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
2
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
5
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
5
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|