Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Esra ERTUĞRUL TOMSUK
|
Kaynaklar
|
K1. Antmen A. (2005). 20.yüzyıl batı sanatında akımlar, Sel Yayıncılık
K2. Hopkins D. (2000). Modern art?tan sonra 1945-2000, Oxford University Press
K3. Norbert, L. (2015). Modern sanatın öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi
K4. Yılmaz, M. ( 2013). Modernden postmoderne sanat, Ütopya Yayınevi
K5. Turani, A. (1999). Dünya sanat tarihi, Remzi Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Post modern sanat anlayışının geleneksel sanat anlayışından farklılığını anlayarak sanatçı ve eserlerinin öğrenilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Post modern çağ sanat anlayışını ve güncel sanat pratiklerini yorumlamak ve eserleri karşılaştırmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
4
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
4
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
3
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|