ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Yazıları TSB406 BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat konusunda yazılmış bilimsel makaleleri akademik bir yaklaşımla okuyarak çıkarımda bulunur
    2-Sanat konusunda bilimsel makale, deneme ve eleştiri yazısı tasarlar
    3-Sanat konusunda bilimsel nitelikli araştırmalar yapar
    4-Sanatsal üretimlere dair kuramsal bakış açısı geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011717
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011717
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat yazısı kavramı K1, s. 22-50
    2 Sanat yazısının dili K2, s. 1-50
    3 Sanat eleştirisi K3, s. 10-27
    4 Sanat yapıtında konu, biçim ve içerik K3, s. 27-40
    5 Maurice Merleau Ponty- Cezanne`in Kuşkusu K3, s. 40-45
    6 Nilgün Bilge-Özgürlük sanatçısının kendi sınırlarını seçmesi K3, s. 45-47
    7 Platon-Devlet (Sanat ve Sanatçı) K3, s. 47-56
    8 Lentricchia-Mcauliffe-Groundzeroland K3, s. 56-60
    9 İsmail Tunalı-Sanat Ontolojisi K6, s. 11-96
    10 Goethe-Lakoon K6, s. 96-102
    11 Nicolas Poussin- Resim Yapmak Üzerine Gözlemler K6, s. 102-115
    12 Charles Baudelaire-İmgelem yeni bir dünya yaratır K6, s. 115-118
    13 Maurice Merleau Ponty- Resim Gerçek Olanın İmgelemsel Dokusunu Sunar K6, s. 118-126
    14 Maldiney-Soyutlama sanatın yaşamsal edimidir K6, s. 126-130
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Murat Kalafat
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1) ANTMEN Ahu (2005), 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık K-2) ARTUN Ali (2010), Sanat Manifestoları - Avangard Sanat ve Direniş, İstanbul: İletişim Yayınları K-3) ERSOY Ayla (2010), Sanat Eleştirisi, İstanbul: Artes Yayınları K-4) FISHER Peter Ernst (2003), Sanatın Gerekliliği, (Çev. Cevat Çapan)İstanbul: Payel Yayınevi K-5) FOSTER Hal (2011), Zoraki Güzellik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları K-6) TUNALI İsmail (2011), Sanat Ontolojisi, İstanbul: İnkılap Kitabevi K-7) WOLFFLIN Heinrich (2004), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul: Hayalperest Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sanat ve kültüre dair belli bir konuda bilimsel bir yayın yazabilme ve araştırma yapabilme
    Dersin İçeriği Sanat konusunda yazılmış bilimsel makaleleri okur, değerlendirir ve yorumlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir 1
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular 1
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir 1
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 5
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir 1
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir 1
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 1
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 1
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir 1
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir 5
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir 1
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 1
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 1
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster