Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat yazısı kavramı
|
K1. s. 22-50
|
2
|
Sanat yazısının dili
|
K2. s. 1-50
|
3
|
Sanat eleştirisi
|
K3. s. 10-27
|
4
|
Sanat yapıtında konu, biçim ve içerik
|
K3. s. 27-40
|
5
|
Maurice Merleau Ponty- Cezanne`in Kuşkusu
|
K3. s. 40-45
|
6
|
Nilgün Bilge-Özgürlük sanatçısının kendi sınırlarını seçmesi
|
K3. s. 45-47
|
7
|
Platon-Devlet (Sanat ve Sanatçı)
|
K3. s. 47-56
|
8
|
Lentricchia-Mcauliffe-Groundzeroland
|
K3. s. 56-60
|
9
|
İsmail Tunalı-Sanat Ontolojisi
|
K4. s. 11-96
|
10
|
Goethe-Lakoon
|
K4. s. 96-102
|
11
|
Nicolas Poussin- Resim Yapmak Üzerine Gözlemler
|
K4. s. 102-115
|
12
|
Charles Baudelaire-İmgelem yeni bir dünya yaratır
|
K4. s. 115-118
|
13
|
Maurice Merleau Ponty- Resim Gerçek Olanın İmgelemsel Dokusunu Sunar
|
K4. s. 118-126
|
14
|
Maldiney-Soyutlama sanatın yaşamsal edimidir
|
K4. s. 126-130
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa Gürbüz Beydiz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Dr. Murat Kalafat
|
Kaynaklar
|
K1. Antmen, A. (2005). 20.yüzyıl batı sanatında akımlar. Sel Yayıncılık.
K2. Artun, A. (2010). Sanat manifestoları-avangard sanat ve direniş. İletişim Yayınları.
K3. Ersoy, A. (2010). Sanat eleştirisi. Artes Yayınları.
K4. Tunalı, İ. (2011). Sanat ontolojisi. İnkılap Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Fisher, P. E. (2003). Sanatın gerekliliği. (C. Çapan, Çev.). Payel Yayınevi
YK2. Foster, H. (2011). Zoraki güzellik. Ayrıntı Yayınları.
YK3. Wolfflin, H. (2004). Sanat tarihinin temel kavramları. (A. Cema, Çev.). Hayalperest Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Sanat ve kültüre dair belli bir konuda bilimsel bir yayın yazabilme ve araştırma yapabilme
|
Dersin İçeriği
|
Sanat konusunda yazılmış bilimsel yayınların okunması, değerlendirilmesi ve yorumlanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
4
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|