Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat yazısı kavramı
|
K1, s. 22-50
|
2
|
Sanat yazısının dili
|
K2, s. 1-50
|
3
|
Sanat eleştirisi
|
K3, s. 10-27
|
4
|
Sanat yapıtında konu, biçim ve içerik
|
K3, s. 27-40
|
5
|
Maurice Merleau Ponty- Cezanne`in Kuşkusu
|
K3, s. 40-45
|
6
|
Nilgün Bilge-Özgürlük sanatçısının kendi sınırlarını seçmesi
|
K3, s. 45-47
|
7
|
Platon-Devlet (Sanat ve Sanatçı)
|
K3, s. 47-56
|
8
|
Lentricchia-Mcauliffe-Groundzeroland
|
K3, s. 56-60
|
9
|
İsmail Tunalı-Sanat Ontolojisi
|
K6, s. 11-96
|
10
|
Goethe-Lakoon
|
K6, s. 96-102
|
11
|
Nicolas Poussin- Resim Yapmak Üzerine Gözlemler
|
K6, s. 102-115
|
12
|
Charles Baudelaire-İmgelem yeni bir dünya yaratır
|
K6, s. 115-118
|
13
|
Maurice Merleau Ponty- Resim Gerçek Olanın İmgelemsel Dokusunu Sunar
|
K6, s. 118-126
|
14
|
Maldiney-Soyutlama sanatın yaşamsal edimidir
|
K6, s. 126-130
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Murat Kalafat
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1) ANTMEN Ahu (2005), 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık
K-2) ARTUN Ali (2010), Sanat Manifestoları - Avangard Sanat ve Direniş, İstanbul: İletişim Yayınları
K-3) ERSOY Ayla (2010), Sanat Eleştirisi, İstanbul: Artes Yayınları
K-4) FISHER Peter Ernst (2003), Sanatın Gerekliliği, (Çev. Cevat Çapan)İstanbul: Payel Yayınevi
K-5) FOSTER Hal (2011), Zoraki Güzellik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
K-6) TUNALI İsmail (2011), Sanat Ontolojisi, İstanbul: İnkılap Kitabevi
K-7) WOLFFLIN Heinrich (2004), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul: Hayalperest Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sanat ve kültüre dair belli bir konuda bilimsel bir yayın yazabilme ve araştırma yapabilme
|
Dersin İçeriği
|
Sanat konusunda yazılmış bilimsel makaleleri okur, değerlendirir ve yorumlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
1
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
1
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
1
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
5
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
1
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
1
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
1
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
1
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
1
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
1
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
1
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
1
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
5
|