Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Rengin tarihi gelişim hakkında bilgi verilir.
|
|
2
|
Bauhaus ekolündeki renk uygulamaları hakkında bilgi verilir.
|
|
3
|
Sanatsal bağlamda renk olgusu hakkında bilgi verilir.
|
|
4
|
Endüstride renk kullanımları, pantone bilgisi hakkında bilgi verilir.
|
|
5
|
Malzemenin tarihçesi, malzeme çeşitleri ve içerikleri hakkında bilgi verilir.
|
|
6
|
Renk, ışık, tayf hakkında bilgiler verilir.
|
|
7
|
Doku ve renk ilişkisi hakkında bilgiler verilir.
|
|
8
|
Tasarımda renk ve malzeme ilişkisi hakkında bilgi verilir.
|
|
9
|
Tekstilde renk ve malzeme ilişkisi hakkında bilgi verilir.
|
|
10
|
Tekstilde renk ve malzeme seçimini etkileyen faktörler açıklanır.
|
|
11
|
Tekstilde renk ve malzemenin psikolojisi hakkında bilgi verilir.
|
|
12
|
Farklı renkte malzeme araştırmaları yapılır.
|
|
13
|
Bulunan malzemeler farklı ışık düzenleri altında rengin algısının değişimini gözlemek adına ışığa maruz bırakılır.
|
|
14
|
Gözlem sonucu bulunan malzemelerin özellikleri kataloglar halinde dosyalanır.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğrt.Üyesi Emine KOÇAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Albers, J.(1975). Interaction Of color, Yale University Pres USA,
Çağlarca, S./1993). Renk ve Armoni Kuralları, Inkılap Yayınları,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Coşkun, S.(1995). Renkler ve Kişiliğiniz, Site Ofset Naskı, İzmir.
Ittnen, J.(1994). Renk Kuramları, Çev. G. Bulut.D.E.Ü. Yayınları, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Renk ve ışık kavramları, renk teorileri, renk algısı ve psikolojisi, renk - madde, renk - mekan, renk biçim ilşkisi, tasarımda renk seçimini etkileyen faktörler vb. konular verilerek öğrenciye, tekstilde renk ve malzeme kullanımı ve seçmeye yönelik analitik ve eleştirel düşünce kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Rengin tarihi gelişim hakkında bilgi verilir. Bauhaus ekolündeki renk uygulamaları hakkında bilgi verilir. Sanatsal bağlamda renk olgusu hakkında bilgi verilir. Endüstride renk kullanımları, pantone bilgisi hakkında bilgi verilir. Malzemenin tarihçesi, malzeme çeşitleri ve içerikleri hakkında bilgi verilir. Renk, ışık, tayf hakkında bilgiler verilir. Doku ve renk ilişkisi hakkında bilgiler verilir. Tasarımda renk ve malzeme ilişkisi hakkında bilgi verilir. Tekstilde renk ve malzeme ilişkisi hakkında bilgi verilir. Tekstilde renk ve malzeme seçimini etkileyen faktörler açıklanır. Tekstilde renk ve malzemenin psikolojisi hakkında bilgi verilir. Farklı renkte malzeme araştırmaları yapılır. Bulunan malzemeler farklı ışık düzenleri altında rengin algısının değişimini gözlemek adına ışığa maruz bırakılır. Gözlem sonucu bulunan malzemelerin özellikleri kataloglar halinde dosyalanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
4
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
3
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
1
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
2
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|