Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkisel örücülük ve el düğümlerinin tanımı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Bitkisel örücülük ve el düğümlerinde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması.
|
|
3
|
Bitkisel örücülükte kullanılan hammaddeler ve hammaddelerin elde edilişleri hakkında bilgi verme.
|
|
4
|
Örmede kullanılan araç-gereç hakkında bilgi verilir.
|
|
5
|
Sepet örücülüğü uygulama.
|
|
6
|
Kırk iğne(güneş dantelinin )uygulama.
|
|
7
|
Kırk iğne(güneş dantelinin )uygulama değerlendirme.
|
|
8
|
El düğümünde desen hesaplanmasının öğretilmesi.
|
|
9
|
El düğümünde ip uzunluğu hesaplanmasının uygulanması.
|
|
10
|
Basit düğüm uygulamaları yapma.
|
|
11
|
Sarma ,kare,zincir ve fantezi düğüm uygulamaları yapma.
|
|
12
|
Kullanılan tekniklerden yola çıkarak yeni tasarım uygulamaları yapma.
|
|
13
|
Ürün uygulaması yapma.
|
|
14
|
Genel Değerlendirme.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğrt.Üyesi Emine KOÇAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Atay ,A. (1987). Örücülük, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları ,Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Onuk, Taciser (2005), Osmanlıdan Günümüze Oyalar,AKM Yayınları Ankara
CANDAN Cevza, (2000), Düz Örme Teknolojisi Kitabı, İstanbul,
TKAM, Tekstil Teknolojisi, (1995).Cilt 8.9.10, İstanbul,
Türk Oyaları Kataloğu (2001), 1-2 ciltT.C Kültür Bakanlığı Yayınları .Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bitkisel örücülük ve el düğümünün tanımı , tarihsel gelişimi ve kullanım alanlarını tanıyacaktır. Bitkisel örücülük ve el düğümündekullanılan araç vegereçleri tanıyacaktır. Bitkisel örücülük ve el düğümü uygulamalarını öğrenecektir. Öğrendiği tekniklerden faydalanarak moda ve tekstil alanında yeni ürün uygulaması yapabilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkisel örücülük ve el düğümlerinin tanımı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verme. Bitkisel örücülük ve el düğümlerinde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılması. Bitkisel örücülükte kullanılan hammaddeler ve hammaddelerin elde edilişleri hakkında bilgi verme. Örmede kullanılan araç-gereç hakkında bilgi verilir. Sepet örücülüğü uygulama. Kırk iğne(güneş dantelinin )uygulama. Kırk iğne(güneş dantelinin )uygulama değerlendirme. El düğümünde desen hesaplanmasının öğretilmesi. El düğümünde ip uzunluğu hesaplanmasının uygulanması. Basit düğüm uygulamaları yapma. Sarma ,kare,zincir ve fantezi düğüm uygulamaları yapma. Kullanılan tekniklerden yola çıkarak yeni tasarım uygulamaları yapma.
Ürün uygulaması yapma. Genel Değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
3
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
1
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
4
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|