Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgisayar ve yazılımın genel tanıtımı-özellikleri hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Çizim programındaki çizim araçlarını tanıma.
|
|
3
|
Çizim programındaki çizim araçlarını ile uygulama yapma.
|
|
4
|
Çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarını düzenleme araçlarını tanıma ve uygulama.
|
|
5
|
Bilgisayar ortamında model tasarlama 1.
|
|
6
|
Bilgisayar ortamında model tasarlama 2.
|
|
7
|
Çizim programındaki boyama araçlarını renk değiştirme araçlarını tanıma.
|
|
8
|
Çizim programındaki boyama araçlarını renk değiştirme araçlarını ile uygulama.
|
|
9
|
Çizim programındaki özel efekt araçlarını kullanarak tekstil tasarımına (dokuma-giysi ve baskı) yönelik çalışmalar 1.
|
|
10
|
Çizim programındaki özel efekt araçlarını kullanarak tekstil tasarımına (dokuma-giysi ve baskı) yönelik çalışmalar 2.
|
|
11
|
Bilgisayar ortamında kumaş yüzey tasarlama.
|
|
12
|
Model seçme, bilgisayar ortamında model tasarlama
|
|
13
|
Model seçme, bilgisayar ortamında tasarlanan modelleri renklendirme.
|
|
14
|
Modelin çıktısını alma ve kataloglama.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt.Üyesi Emine KOÇAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bayar, Ö. M.,(2014), "Adobe Photoshop CS6", Kodlab Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tekstil sanatının temel yapı taşları olan (dokuma, örme, baskı, giysi ve moda ) desen tasarımları, teknik çizimleri ve sektör için gerekli olan marka oluşturma, kurumsal kimlik, tanıtım amaçlı çalışmalar bilgisayarda Photoshop, Freehand, Corel Draw ve Adobe Illustrator gibi sektör odaklı programların yardımı ile oluşturulur.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgisayar ve yazılımın genel tanıtımı-özellikleri hakkında bilgi verme. Çizim programındaki çizim araçlarını tanıma. Çizim programındaki çizim araçlarını ile uygulama yapma. Çizim programındaki kopyalama ve taşıma araçlarını düzenleme araçlarını tanıma ve uygulama. Bilgisayar ortamında model tasarlama Çizim programındaki boyama araçlarını renk değiştirme araçlarını tanıma. Çizim programındaki boyama araçlarını renk değiştirme araçlarını ile uygulama. Çizim programındaki özel efekt araçlarını kullanarak tekstil tasarımına (dokuma-giysi ve baskı) yönelik çalışmalar. Bilgisayar ortamında kumaş yüzey tasarlama. Model seçme, bilgisayar ortamında model tasarlama. Model seçme, bilgisayar ortamında tasarlanan modelleri renklendirme. Modelin çıktısını alma ve kataloglama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
3
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|