Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Portfolyo tanımı, kapsamı ve türleri hakkında bilgi verme.
|
|
3
|
Portfolyo tasarım süreçleri hakkında bilgi verme.
|
|
4
|
Cv hazırlama yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verme.
|
|
5
|
Kişisel Cv hazırlama ve tasarım örneklerinin incelenmesi.
|
|
6
|
Portfolyo tasarımında kullanılacak çalışmaların seçimi.
|
|
7
|
Seçilen tasarımların dijital ortama aktarılması ve düzenlenmesi.
|
|
8
|
Porfolyo tasarımlarının yapılması.
|
|
9
|
Yapılan tasarıma karar verilmesi.
|
|
10
|
Tasarlanan portfolyonun hazırlanmasına başlanması.
|
|
11
|
Portfolyo tasarımına devam edilmesi.
|
|
12
|
Portfolyoda yer alacak belge ve tasarımların seçilmesi.
|
|
13
|
Portfolyoda yer alacak belge ve tasarımların bilgisayar ortamına aktarılması.
|
|
14
|
Kişisel portfolyonun jüri karşısında öğrenci sunumlarıyla değerlendirilmesi.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üye. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üye. Emine KOÇAK
|
Kaynaklar
|
Boulton, M.( 2009). A Practical Guide To Designer for The Web (PDF book). Published by Marc Boulton Design LTD, UK.
KAN, A. (2007). Portfolyo Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (133-144), 135, 153.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaratıcı portfolyo tasarım çalışmaları yapmak
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. Portfolyo tanımı, kapsamı ve türleri hakkında bilgi verme. Portfolyo tasarım süreçleri hakkında bilgi verme. Cv hazırlama yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verme. Kişisel Cv hazırlama ve tasarım örneklerinin incelenmesi. Portfolyo tasarımında kullanılacak çalışmaların seçimi. Seçilen tasarımların dijital ortama aktarılması ve düzenlenmesi. Porfolyo tasarımlarının yapılması. Yapılan tasarıma karar verilmesi. Tasarlanan portfolyonun hazırlanmasına başlanması. Portfolyo tasarımına devam edilmesi. Portfolyoda yer alacak belge ve tasarımların seçilmesi. Portfolyoda yer alacak belge ve tasarımların bilgisayar ortamına aktarılması. Kişisel portfolyonun jüri karşısında öğrenci sunumlarıyla değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
4
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|