Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Moda tasarımı ve moda tasarımcısı kavramlarına yönelik bilgiler verme.
|
|
3
|
Modanın tasarım süreçleri hakkında bilgiler verme.
|
|
4
|
Moda tasarımında model araştırma ve geliştirme yöntemlerini açıklama.
|
|
5
|
Moda tasarımın öğeleri hakkında bilgiler verme ve örnek tasarımlar inceleme.
|
|
6
|
Moda tasarımının ilkeleri hakkında bilgiler verme ve örnek tasarımlar inceleme.
|
|
7
|
Moda tasarımında artistik ve teknik çizimler hakkında temel bilgiler verme.
|
|
8
|
Moda figür orantısı hakkında bilgiler verme.
|
|
9
|
Serbest çizim teknikleriyle hareketsiz vücut figür çalışmaları yapma 1.
|
|
10
|
Serbest çizim teknikleriyle hareketsiz vücut figür çalışmaları yapma 2.
|
|
11
|
Serbest çizim teknikleriyle hareketli vücut figür çalışmaları yapma 1.
|
|
12
|
Serbest çizim teknikleriyle hareketli vücut figür çalışmaları yapma 2.
|
|
13
|
Modeller üzerinde figür analizleri yapma.
|
|
14
|
Yapılan figür analizlerini serbest çizim teknikleriyle kağıda aktarma.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üye. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ceren ÖZ
|
Kaynaklar
|
Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı, Kerasus, İstanbul.
Olgaç, P. (2014). Moda Tasarımı - Stil Ve İmaj, Sistem Ofset Yayıncılık, Ankara.
Drudi, E.,Tızıana, P., (2001). Figure Drawing For Fashion Design, The Pepin Press, Amsterdam.
Burke, S. (2006). Fashion Artist, Burke Publishing, China.
|
Yardımcı Kitap
|
Huaıxıang, T. (2010). Character Costume Figure Drawing, FocalPress, China.
Tahtam, C.,Seaman, J. (2003). Fashion Design Drawing Course, China.
|
Dersin Amacı
|
Moda tasarımının temel prensiplerini kavramak, moda tasarımının ilke ve yöntemlerini tanımak, serbest çizim teknikleriyle çeşitli figür çalışmaları yapmak, giysi tasarımında artistik ve teknik çizim detaylarını kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. Moda tasarımı ve moda tasarımcısı kavramlarına yönelik bilgiler verme. Modanın tasarım süreçleri hakkında bilgiler verme. Moda tasarımında model araştırma ve geliştirme yöntemlerini açıklama. Moda tasarımın öğeleri hakkında bilgiler verme ve örnek tasarımlar inceleme. Moda tasarımının ilkeleri hakkında bilgiler verme ve örnek tasarımlar inceleme. Moda tasarımında artistik ve teknik çizimler hakkında temel bilgiler verme. Moda figür orantısı hakkında bilgiler verme. Serbest çizim teknikleriyle hareketsiz vücut figür çalışmaları yapma.Serbest çizim teknikleriyle hareketli vücut figür çalışmaları yapma Modeller üzerinde figür analizleri yapma. Yapılan figür analizlerini serbest çizim teknikleriyle kağıda aktarma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
4
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
4
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|