Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
El dokumacılığının tanımı, tarihçesi ile sınıflandırılması ve dokumacılıkta kullanılan araç gereç ve hammadde hakkında bilgi verilmesi.
|
|
2
|
Çarpana dokumacılığının kullanım alanları, Çarpana kart ve renk dağılım tablosu hakkında bilgi verilmesi.
|
|
3
|
Yapılacak çarpana dokuma tekniğine göre ipliklerin kartlara takılması.
|
|
4
|
Yapılacak çarpana dokuma tekniğine göre uygulama yapılması.
|
|
5
|
Kirkitli dokuma tekniklerinden olan zili için tezgaha çözgünün takılması.
|
|
6
|
Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması.
|
|
7
|
Kirkitli dokuma tekniklerinden olan cicim için tezgaha çözgünün takılması.
|
|
8
|
Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması.
|
|
9
|
Dokuma uygulamasına devam edilmesi.
|
|
10
|
Kirkitli dokuma tekniklerinden olan kilim için tezgaha çözgünün takılması.
|
|
11
|
Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması.
|
|
12
|
Kirkitli dokuma tekniklerinden olan sumak için tezgaha çözgünün takılması ve çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlama.
|
|
13
|
Kirkitli dokuma tekniklerinden olan halı için tezgaha çözgünün takılması ve çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlama.
|
|
14
|
Uygulama çalışmaları yapılması.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr H.Nurgül Begiç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr.Üye. Emine Koçak. Öğr. Gör. Zeynep KAHRAMAN
|
Kaynaklar
|
Aytaç, Çetin (1982) El Dokumacılığı. İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
İmer, Zahide. (1987). Dokuma Tekniği I. Ankara.
Acuner ,Altığ. (2001). Tasarımda Konstrüksiyon Esasları. İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
El dokumacılığının tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması ile dokumacılıkta kullanılan araç, gereç ve hammadde tanıtılacaktır. El dokuma tekniklerinden birisi olan Çarpana?nın dokuma kartlarını ve tekniğine göre renk dağılım tablosunun hazırlamasını öğrenir. Düz el dokumaları sınıflandırılmasını kavrar. Kirkitli dokuma tekniklerinden Zili(sili) Cicim-kilim-Sumak ve halı dokuma tekniklerini uygulamalı olarak ürün haline getirmesini öğrenecek ve öğrendiği dokuma tekniklerini alanında yeni tasarımlar yaparak uygulayabilecek donanıma sahip olacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
El dokumacılığının tanımı, tarihçesi ile sınıflandırılması ve dokumacılıkta kullanılan araç gereç ve hammadde hakkında bilgi verilmesi. Çarpana dokumacılığının kullanım alanları, Çarpana kart ve renk dağılım tablosu hakkında bilgi verilmesi. Yapılacak çarpana dokuma tekniğine göre ipliklerin kartlara takılması. Yapılacak çarpana dokuma tekniğine göre uygulama yapılması. Kirkitli dokuma tekniklerinden olan zili için tezgaha çözgünün takılması. Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması. Kirkitli dokuma tekniklerinden olan cicim için tezgaha çözgünün takılması. Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması. Dokuma uygulamasına devam edilmesi. Kirkitli dokuma tekniklerinden olan kilim için tezgaha çözgünün takılması. Çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlanması. Kirkitli dokuma tekniklerinden olan sumak için tezgaha çözgünün takılması ve çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlama. Kirkitli dokuma tekniklerinden olan halı için tezgaha çözgünün takılması ve çizilen desene ve renk dikkate alınarak dokumaya başlama. Uygulama çalışmaları yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
3
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
4
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
5
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
4
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|