Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
|
|
2
|
Pensli kadın beden çizimi için ölçü alma.
|
|
3
|
Alınan ölçülere göre pensli beden kalıbı ve şablon çizimi hazırlama.
|
|
4
|
Tek parçalı temel kol kalıbı ve şablon kalıbı hazırlama.
|
|
5
|
İki parçalı temel kol kalıbı ve şablon kalıbı hazırlama.
|
|
6
|
Temel beden üzerinde simetrik pens kaydırmaları yapma.
|
|
7
|
Temel beden üzerinde asimetrik pens kaydırmaları yapma.
|
|
8
|
Temel beden üzerine yapılan pens kaydırmalarının minyatür kalıplarını hazırlama.
|
|
9
|
Temel beden üzerine çeşitli model uygulama çizimleri yapma 1.
|
|
10
|
Temel beden üzerine çeşitli model uygulama çizimleri yapma 2.
|
|
11
|
Model uygulanan temel beden kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama.
|
|
12
|
İki parçalı temel kol kalıbı üzerine model uygulama çizimleri yapma.
|
|
13
|
Model uygulanan temel kol kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama.
|
|
14
|
Kalıp çizimlerini portfolyo dosyası haline getirerek sunma.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Emine KOÇAK
|
Kaynaklar
|
Altınyuva, Ş. (1988), Kadın Giyimi Ve Temel Dikiş, 2. Basım, Ankara.
Chunman, D. (2013). Kalıp Çıkarmanın Püf Noktaları, Kerasus, İstanbul.
Aldrıch, W. (1995). Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama, MEB Yayınevi.
Çelebi, A , Şentürkler, N. (2007). Kalıp Hazırlama - Etek Pantolon, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Armstrong, H. J. (2009). Patternmaking ForFashion Design, Hardcover.
System M. Müler&Sohn, Konstruktionen FürRöcke UndHosen Deutsche Bekleidungs-Akademie, München
|
Dersin Amacı
|
Ölçülere uygun pensli temel beden ve kol kalıbı çizmek, temel beden ve temel kol kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. Pensli kadın beden çizimi için ölçü alma. Alınan ölçülere göre pensli beden kalıbı ve şablon çizimi hazırlama. Tek parçalı temel kol kalıbı ve şablon kalıbı hazırlama. İki parçalı temel kol kalıbı ve şablon kalıbı hazırlama. Temel beden üzerinde simetrik pens kaydırmaları yapma. Temel beden üzerinde asimetrik pens kaydırmaları yapma. Temel beden üzerine yapılan pens kaydırmalarının minyatür kalıplarını hazırlama. Temel beden üzerine çeşitli model uygulama çizimleri yapma. Model uygulanan temel beden kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama. İki parçalı temel kol kalıbı üzerine model uygulama çizimleri yapma. Model uygulanan temel kol kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama. Kalıp çizimlerini portfolyo dosyası haline getirerek sunma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
2
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
1
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
3
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
2
|