Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
|
|
2
|
CAD-CAM sistemlerini ve kullanım amaçlarını tanıma Bilgisayarlı Kalıp Sistemindeki fonksiyonlar hakkında bilgi verme. Bilgisayarlı Kalıp Sistemini oluşturan donanımlar hakkında bilgi verme.
|
|
3
|
Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (model, dosya, düzen menüleri hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma.
|
|
4
|
Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (alan, kalıp, beden, seçim menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma.
|
|
5
|
Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (pensler, serileme, dikiş ve pililer, çıt ve çizgi menüsü, ölçme menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma.
|
|
6
|
Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (görünüm, özellikler, sistem, ayarlar menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma.
|
|
7
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıpları hazırlama.
|
|
8
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıplarının serileme çalışmasını yapma.
|
|
9
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıplarının pastal planlarını hazırlama.
|
|
10
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıpları hazırlama.
|
|
11
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıplarının serileme çalışmasını yapma.
|
|
12
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıplarının pastal planlarını hazırlama.
|
|
13
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde pantolon kalıpları hazırlama.
|
|
14
|
Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde pantolon kalıplarının serileme ve pastal planlarını hazırlama.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyes. .Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ceren ÖZ
|
Kaynaklar
|
Taylor, P. (1995). Giyim Endüstrisinde Bilgisayarlar, MEB.
Çivitçi, Ş. (2007). Bilgisayarda Kalıp Hazırlama, Detay Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Bilgisayarda bulunan yazılıma ilişkin kullanım kılavuzları.
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayarlı kalıp sistemlerini oluşturan donanımlar ve programlar hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak, etek, bluz ve pantolon kalıplarını bilgisayarlı kalıp sistemi üzerinden ölçülere uygun biçimde hazırlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. CAD-CAM sistemlerini ve kullanım amaçlarını tanıma Bilgisayarlı Kalıp Sistemindeki fonksiyonlar hakkında bilgi verme. Bilgisayarlı Kalıp Sistemini oluşturan donanımlar hakkında bilgi verme. Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (model, dosya, düzen menüleri hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma. Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (alan, kalıp, beden, seçim menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma. Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (pensler, serileme, dikiş ve pililer, çıt ve çizgi menüsü, ölçme menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma. Kalıp Hazırlama Programındaki Menüler (görünüm, özellikler, sistem, ayarlar menüleri) hakkında bilgi verme ve uygulama çalışmaları yapma. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıpları hazırlama. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıplarının serileme çalışmasını yapma. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde etek kalıplarının pastal planlarını hazırlama. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıpları hazırlama. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıplarının serileme çalışmasını yapma. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde bluz kalıplarının pastal planlarını hazırlama. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde pantolon kalıpları hazırlama. Bilgisayarlı Kalıp Sisteminde pantolon kalıplarının serileme ve pastal planlarını hazırlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
5
|