ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MODA TASARIMI III MTT323 GÜZ 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Moda tasarımında model araştırma ve geliştirme yöntemlerinden yararlanır.
    2-Tasarım ve sanat bilgilerini kullanarak tasarım yapar.
    3-Belirlenen temaya uygun yaratıcı ve özgün fikirler üretir..
    4-İki boyutlu üç boyutlu tasarımlar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 10133
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tema Seçimi yapma.
    2 Seçilen temaya uygun araştırmalar yapılarak hikaye panosu oluşturma.
    3 Seçilen temaya uygun model araştırmaları yapma.
    4 Malzeme araştırmaları yapma.
    5 Belirlenen temaya uygun model araştırma çizimleri yapma.
    6 Model geliştirme çizimleri yapma.
    7 Belirlenen tasarımların artistik çizimlerini yapma ve renklendirme.
    8 Belirlenen tasarımların teknik çizimlerini yapma.
    9 Temaya ilişkin malzeme araştırması yapma.
    10 Tasarımlara yönelik sunum dosyası hazırlama.
    11 Tasarımlarına uygun malzeme belirleme ve temin etme.
    12 Tasarımların kalıplarının hazırlanması.
    13 Tasarımların dikilmesi.
    14 Tasarımların sunumu.
    Ön Koşul Moda Tasarımı I ve Moda Tasarımı II derslerini almış ve başarmış olmak.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üye. Arzu EVECEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr.Gör. Zeynep KAHRAMAN
    Kaynaklar Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı, Kerasus, İstanbul. Olgaç, P. (2014). Moda Tasarımı - Stil Ve İmaj, Sistem Ofset Yayıncılık, Ankara. Drudi, E.,Tızıana, P., (2001). Figure Drawing For Fashion Design, The Pepin Press, Amsterdam. Burke, S. (2006)., Fashion Artist, Burke Publishing, China. Huaixıang, T. (2010). Characte rCostume FigureDrawing, Focal Press, China. Tahtam, C.,Seaman, J. (2003). Fashion Design Drawing Course, China.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Seçilen temaya uygun hikaye panosu ve tasarımlar yapabilmek, tasarımların artistik ve teknik çizimlerini yapabilmek, tasarımı gerçekleştirebilmek adına doğru malzeme seçimi yapabilmek, seçilen modellerin kalıbını çıkarabilmek ve ürünü üç boyutlu hale getirebilmek.
    Dersin İçeriği Tema Seçimi yapma. Seçilen temaya uygun araştırmalar yapılarak hikaye panosu oluşturma. Seçilen temaya uygun model araştırmaları yapma. Malzeme araştırmaları yapma. Belirlenen temaya uygun model araştırma çizimleri yapma. Model geliştirme çizimleri yapma. Belirlenen tasarımların artistik çizimlerini yapma ve renklendirme. Belirlenen tasarımların teknik çizimlerini yapma. Temaya ilişkin malzeme araştırması yapma. Tasarımlara yönelik sunum dosyası hazırlama. Tasarımlarına uygun malzeme belirleme ve temin etme. Tasarımların kalıplarının hazırlanması. Tasarımların dikilmesi. Tasarımların sunumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. -
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. 5
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. 5
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. -
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. -
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. 2
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. -
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster