Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
|
K1, SAYFA:48-73
|
2
|
Defilenin tamını, kapsamı ve çeşitleri hakkında bilgi edinme.
|
K2, SAYFA:185-195
K4, SAYFA:90-91
K3, SAYFA:2043-2045
K6, SAYFA:114
|
3
|
Defilede süreç planlama ve organizasyon hakkında bilgi edinme.
|
K5, SAYFA:73-96
K7, SAYFA:20-22
|
4
|
Defilede koreografi ve koreografi hazırlama süreci hakkında bilgi edinme.
|
K7, SAYFA:22-24
YK1, Güncel Sayılar
|
5
|
Defilede dekor ve sahne hazırlama süreci hakkında bilgi edinme.
|
K5, SAYFA:97-116
K7, SAYFA:24-26
YK1, Güncel Sayılar
|
6
|
Defilede seçilen konsepte uygun müzik ve sunum konsepti hakkında bilgi edinme.
|
K5, SAYFA:120-152
K7, SAYFA:26-28
YK1, Güncel Sayılar
|
7
|
Defilede konsepte uygun ışık ve manken seçimi hakkında bilgi edinme.
|
K7, SAYFA:28-33
YK1, Güncel Sayılar
|
8
|
Defilede sahneye, konsepte ve tasarımlara uygun ışık şeçimi belirleme.
|
K7, SAYFA:33-40
YK1, Güncel Sayılar
|
9
|
Ulusal düzeyde yapılan defileleri koreograf, podyum, müzik, sahne tasarımı, sunum konsepti ve koleksiyon bütünlüğü açısından inceleme
|
K7, SAYFA:40-50
YK1, Güncel Sayılar
|
10
|
Uluslararası düzeyde yapılan defileleri koreograf, podyum, müzik, sahne tasarımı, sunum konsepti ve koleksiyon bütünlüğü açısından inceleme.
|
K6, SAYFA: 114-127
YK1, Güncel Sayılar
|
11
|
Fuar ve sergi hazırlanma sürecinde tema ve sunum teknikleri hakkında bilgi sunma.
|
K7, SAYFA: 50-65
|
12
|
Sergi ve sunum çeşitleri hakkında bilgi sunma.
|
K6, SAYFA:105-111
K2, SAYFA:166-200
|
13
|
Fuaye alanında yapılmış ulusal enstalasyon görsellerini analiz etme.
|
K7, SAYFA:70-85
|
14
|
Fuaye alanında yapılmış uluslar arası enstalasyon görsellerini analiz etme.
|
K7, SAYFA:85-105
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Seıvewrıght, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma Ve Tasarım, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
K2:Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı, Kerasus, İstanbul.
K3: Baran, H. & Halaç, H. H. (2019). Moda Tasarımında Defile Gösterileri: Tarihi Yapıların Mekân Olarak Kullanılması . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 8 (2) , 2042-2059 . DOI: 10.33206/mjss.462029
K4: Arslan, K. (2009). Moda Tasarımı, Musiad Araştırma Raporları: 60, İstanbul
K5: Öktem, Z. (2021). Sanatlararasılıkta Moda ve Müzik, Efe yayınları, İstanbul.
K6: Arzu, E. ve Öktem Z. (2021). Gesamtkunstwerkle Modaya Bakmak, Kültür Tarihi Ve Disiplinlerarası Sanat/Tasarim III, Artikel Akademi: 184.
K7: Öğretim Elemanı Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Vogue Dergisi güncel sayıları
|
Dersin Amacı
|
Defile ve sergi sunum yöntemlerini kavramak, defile ve sergi sunumunda mekân, ışık, dekor ilişkisini kurmak ve bu doğrultuda sahne tasarımlarımı çalışmaları yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Defile için koreografiye uygun podyum düzenleme, müzik seçimi, ışık, dekor ve manken seçimi ile ilgili kavramsal ve uygulamalı teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanma, yerleştirme sanatı hakkında bilgi edinerek çeşitli enstalasyon çalışmaları yapma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
5
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
2
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
2
|