Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
|
|
2
|
Bedene takılan yaka ve şablon çizimlerini yapma.
|
|
3
|
Bedenden çıkan çeşitli yakaları çizme ve şablon çizimlerini yapma.
|
|
4
|
Temel kadın ceket kalıbı ölçü tablosu ve bolluk değerleri hesaplamaları yapma.
|
|
5
|
Temel kadın ceket kalıbı çizimi yapma.
|
|
6
|
Temel kadın ceketi astar ve tela kalıplarını hazırlama.
|
|
7
|
Temel kadın ceketi kol kalıbı çizme.
|
|
8
|
Temel ceket kolu astar ve tela kalıplarını hazırlama.
|
|
9
|
Temel ceket kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma 1.
|
|
10
|
Temel ceket kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma 2.
|
|
11
|
Temel ceket kalıbı üzerine yaka çizimi yapma.
|
|
12
|
Temel ceket kol kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma.
|
|
13
|
Model uygulanan ceket ve kol kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama.
|
|
14
|
Kalıp çizimlerini portfolyo dosyası haline getirerek sunma.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üye. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Altınyuva, Ş. (1988), Kadın Giyimi Ve Temel Dikiş, 2. Basım, Ankara.
Chunman, D. (2013). Kalıp Çıkarmanın Püf Noktaları, Kerasus, İstanbul.
Aldrıch, W. (1995). Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama, Meb Yayınevi.
Çelebi, A , Şentürkler, N. (2007). Kalıp Hazırlama - Etek Pantolon, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Armstrong, H. J. (2009). Patternmaking For Fashion Design, Hardcover.
System M. Müler&Sohn, Konstruktionen FürRöcke UndHosen DeutscheBekleidungs-Akademie, München.
|
Dersin Amacı
|
Ölçülere uygun temel kadın ceket çizimi yapmak, çeşitli yaka çizim teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak, model uygulamalı kol kalıpları hazırlamak, bolluk payları ve şablon payları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. Bedene takılan yaka ve şablon çizimlerini yapma. Bedenden çıkan çeşitli yakaları çizme ve şablon çizimlerini yapma. Temel kadın ceket kalıbı ölçü tablosu ve bolluk değerleri hesaplamaları yapma. Temel kadın ceket kalıbı çizimi yapma. Temel kadın ceketi astar ve tela kalıplarını hazırlama. Temel kadın ceketi kol kalıbı çizme. Temel ceket kolu astar ve tela kalıplarını hazırlama. Temel ceket kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma.Temel ceket kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma .Temel ceket kalıbı üzerine yaka çizimi yapma. Temel ceket kol kalıbı üzerine model uygulama çalışması yapma. Model uygulanan ceket ve kol kalıplarının minyatür kalıplarını hazırlama. Kalıp çizimlerini portfolyo dosyası haline getirerek sunma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
1
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
3
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
3
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|