Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Keçe sanatının işlevselliği ve kullanım alanlarının tanımlanması.
|
|
2
|
Giyim aksesuarı tasarımının çizim ve malzeme hazırlıkları yapma.
|
|
3
|
Çizilen tasarımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verme.
|
|
4
|
Keçe uygulamaları yapma 1.
|
|
5
|
Keçe uygulamaları yapma 2.
|
|
6
|
Uygulamasını biten ürünün kontrol edilerek kullanıma hazır hale getirme.
|
|
7
|
Keçe ile iç ve dış mekân süslemede yapılacak ürün tasarımı yapma.
|
|
8
|
Yapılan tasarımı ürüne dönüştürme.
|
|
9
|
Ürünü analiz etme.
|
|
10
|
Serbest temalı keçe uygulamaları yapma 1.
|
|
11
|
Serbest temalı keçe uygulamaları yapma 2.
|
|
12
|
Uygulaması yapılan ürünleri tamamlama.
|
|
13
|
Ürünün tamamlama işlemlerini bitirme.
|
|
14
|
Ürünün sergileme.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. H.Nurgül BEGİÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Aslanapa, O. (1973).Türk Sanatı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Kültür Yayınları.
Başar E. C. (1999). Tepme Keçelerin Tarihi Gelişimi Renk Desen Teknik ve Kullanım Özellikleri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Begiç, H.N. (1999).Konyalı Keçe Sanatçısı Mehmet Girgiç Ve Eserleri, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
500 Felt Object
Begiç, H.N. (2013). Geçmişten Günümüze Konya Keçeciliği. Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları. Konya
Diyarbekirli, N. (1972). Hun Sanatı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.İstanbul:
Diyarbekirli, N. (1977). Türk Tarihi II. Kitap. : Yayın Yüksek Kurumu.Ankara
Eberhard, D.W. (1996). Çin`in Şimal Komşuları. (Çev. Nimet Uluğtuğ), Türk Tarih Kurumu Basımevi. Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bu derste öğrencilere temel tasarım ve uygulama dersinde edindikleri becerilerin üzerine keçenin farklı materyallerle birlikte farklı teknikler uygulayarak giyim aksesuarları (çanta, şapka, kemer, şal, takı vb.) ve ev aksesuarlarından iç ve dış mekân süslemeye dayalı yeni tasarımlar yapma becerisi kazandırılacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Keçe sanatının işlevselliği ve kullanım alanlarının tanımlanması. Giyim aksesuarı tasarımının çizim ve malzeme hazırlıklarını yapma. Çizilen tasarımın uygulama aşamaları hakkında bilgi verme. Keçe uygulamaları yapma Uygulamasını biten ürünün kontrol edilerek kullanıma hazır hale getirme. Keçe ile iç ve dış mekân süslemede yapılacak ürün tasarımı yapma. Yapılan tasarımı ürüne dönüştürme. Ürünü analiz etme. Serbest temalı keçe uygulamaları yapma Uygulaması yapılan ürünleri tamamlama. Ürünün tamamlama işlemlerini bitirme. Ürünü sergileme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
3
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
-
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
3
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
3
|