Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Fotoğrafın tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgiler verme.
|
|
3
|
Fotoğraf makinesi ve işlevi hakkında bilgiler verme.
|
|
4
|
Fotoğraf filmlerinin tanıtımı ve kullanımı hakkında temel bilgiler verme.
|
|
5
|
Fotoğraf çekiminde kullanılan doğal ve yapay ışıkların özellikleri hakkında bilgi verme.
|
|
6
|
Doğal ve yapay ışıkların yardımıyla fotoğraf çekimleri yapma.
|
|
7
|
Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi.
|
|
8
|
Stüdyo ve dış mekân çekimleri hakkında bilgi verme.
|
|
9
|
Fotoğraf, mekân-kurgu ilişkisini çözümleme.
|
|
10
|
İstenilen temalara uygun stüdyo fotoğrafı çekimleri yapma.
|
|
11
|
İstenilen temalara uygun dış mekân fotoğrafı çekimleri yapma 1.
|
|
12
|
İstenilen temalara uygun dış mekân fotoğrafı çekimleri yapma 2.
|
|
13
|
Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi.
|
|
14
|
Çekimi yapılan fotoğrafların bilgisayar ortamına taşınarak gerekli düzeltmelerinin yapılması.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üye.. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr.Öğr.Üye Emine KOÇAK
|
Kaynaklar
|
Sözen, M. (2013). Fotoğrafçılığa Giriş, Ankara.
Ceyhan, Z. (1998). Amatör ve Profesyoneller İçin Renkli Fotoğraf Bilgileri, Eskişehir.
Ertan G. ve Erutku, B. (2004). Açıklamalı Fotoğraf Sözlüğü, İstanbul.
King, A. J. (2000). Amatörler İçin Dijital Fotoğrafçılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Genel fotoğraf teorisi hakkında bilgi sahibi olmak, fotoğrafçılığın temel yöntem ve tekniklerini kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. Fotoğrafın tanımı, kapsamı ve tarihçesi hakkında bilgiler verme. Fotoğraf makinesi ve işlevi hakkında bilgiler verme. Fotoğraf filmlerinin tanıtımı ve kullanımı hakkında temel bilgiler verme. Fotoğraf çekiminde kullanılan doğal ve yapay ışıkların özellikleri hakkında bilgi verme. Doğal ve yapay ışıkların yardımıyla fotoğraf çekimleri yapma. Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi. Stüdyo ve dış mekân çekimleri hakkında bilgi verme. Fotoğraf, mekân-kurgu ilişkisini çözümleme. İstenilen temalara uygun stüdyo fotoğrafı çekimleri yapma. İstenilen temalara uygun dış mekân fotoğrafı çekimleri yapma Fotoğraf çekimlerinin sınıf ortamında değerlendirilmesi. Çekimi yapılan fotoğrafların bilgisayar ortamına taşınarak gerekli düzeltmelerinin yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
1
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
1
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
2
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|