Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme.
|
|
2
|
Pazarlama kavramının tanımı, kapsamı ve süreci hakkında bilgi verme.
|
|
3
|
Pazarlama faaliyetlerinin moda endüstrisindeki yeri ve önemine değinme.
|
|
4
|
Moda pazar araştırması ve pazarlama stratejilerini inceleme.
|
|
5
|
Moda pazar çeşitleri hakkında bilgi verme.
|
|
6
|
Moda pazarlama süreci hakkında bilgi verme.
|
|
7
|
Modada tüketici davranışları hakkında bilgi verme.
|
|
8
|
Moda pazarlamada ürün oluşturma hakkında bilgi verme.
|
|
9
|
Moda pazarlamada marka çalışmaları hakkında bilgi verme.
|
|
10
|
Moda pazarlamada fiyatlandırma çalışmalarını ve yöntemlerini inceleme.
|
|
11
|
Moda pazarlamada dağıtım kanallarını inceleme.
|
|
12
|
Moda pazarlamada tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verme.
|
|
13
|
Moda pazarlamada markalaşma yöntemlerini inceleme.
|
|
14
|
Türk hazır giyim sektörünün moda pazarlama yapısını ve stratejilerini inceleme.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üye. Arzu EVECEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr.Gör. Ceren ÖZ
|
Kaynaklar
|
Çivitçi, Ş. (2004). Moda Pazarlama, Asilyayın, Ankara.
Karafakıoğlu, M. (2006), Pazarlama ilkeleri, Literatür yayınları.İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tekstil ve moda endüstrisinde uygulanan pazarlama stratejilerini, pazarlama planlamalarını, tutundurma yöntemlerini ve markalaşma yöntemlerini kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. Pazarlama kavramının tanımı, kapsamı ve süreci hakkında bilgi verme. Pazarlama faaliyetlerinin moda endüstrisindeki yeri ve önemine değinme. Moda pazar araştırması ve pazarlama stratejilerini inceleme. Moda pazar çeşitleri hakkında bilgi verme. Moda pazarlama süreci hakkında bilgi verme. Modada tüketici davranışları hakkında bilgi verme. Moda pazarlamada ürün oluşturma hakkında bilgi verme. Moda pazarlamada marka çalışmaları hakkında bilgi verme. Moda pazarlamada fiyatlandırma çalışmalarını ve yöntemlerini inceleme. Moda pazarlamada dağıtım kanallarını inceleme. Moda pazarlamada tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi verme. Moda pazarlamada markalaşma yöntemlerini inceleme. Türk hazır giyim sektörünün moda pazarlama yapısını ve stratejilerini inceleme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
-
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
2
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
2
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
1
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
-
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|