ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    MODA TASARIMINDA İLETİŞİM STRATEJİLERİ MTT415 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimde kullanılan yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
    2-Moda dilini analiz yapar.
    3-Modada tasarım dilini açıklar.
    4-Giysi diliyle oluşturulan mesajı çözümleme yapar.
    5-Modada kullanılan iletişim yöntemlerini kavrar ve çözümleme yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma.
    2 İletişim kavramı ve yöntemleri hakkında bilgiler verme. Modada iletişimin önemi hakkında bilgi verme.
    3 Moda sektöründe iletişim yöntemleri ve mesaj kanalları hakkında bilgi verme.
    4 Moda dili ve moda dizgesi hakkında bilgi verme.
    5 İmge ve gösterge kavramları hakkında temel bilgiler sunma. Örnek çalışmalar üzerinde imge ve gösterge çözümlemeleri yapma.
    6 Moda tasarımında etnik ve kültürel imge yaratma kavramları hakkında bilgiler sunma.
    7 Moda iletişiminde tasarımın model çözümlemesi ve dili hakkında bilgiler sunma. Örnek tasarımlar üzerinden analiz yapma.
    8 Moda iletişiminde renklerin dili Örnek tasarımlar üzerinden analiz yapma.
    9 Moda reklâmları hakkında örnekler vererek moda reklâm dili çözümlemeleri yapma.
    10 Moda reklâmlarında kullanılan afişler ve analitik çözümlemeler yapma.
    11 Moda tasarımında verici, alıcı, kod, kanal, çoğul anlam kavramları hakkında bilgiler verme.
    12 Modada kimlik oluşturma.
    13 Belirlenen tema doğrultusunda tasarımda iletişim dili oluşturma.
    14 Tasarımın analizini iletişim yöntemlerine uygun olarak sınıf ortamında sunma.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr.Üye. Emine KOÇAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Jones, S. J. (2014). Moda Tasarımı, Kerasus, İstanbul. Mcassey, J.,Buckley, C. (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Seivewright, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Renfrew, C. , Renfrew, E. (2014). Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Literatür Yayıncılık, İstanbul. Barthes, R. (1990). Yazı ve Yorum, Metis yayıncılık. Günay, D. (2011). Göstergebilim Ders Notları.
    Yardımcı Kitap Barnard, Malcolm (2001). Fashion as Communication. London, New York: Routledge. Davis, Fred (1997). Moda, Kültür ve Kimlik. Çev.: Özden Arıkan. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. McRobbie, Angela (1999). Postmodernizm ve Popüler Kültür. Çev.:Almıla Özdek. İstanbul: Sarmal Yayınevi. 197- 225.
    Dersin Amacı Genel iletişim kavramı ve iletişim yöntemleri hakkında temel bilgiler vererek giysi ve moda sektöründeki iletişim dilini çözümlemek, göstergebilimsel yaklaşımla moda fotoğrafı ve reklâm analizi yapmak.
    Dersin İçeriği Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme ve ders materyallerini tanıtma. İletişim kavramı ve yöntemleri hakkında bilgiler verme. Modada iletişimin önemi hakkında bilgi verme. Moda sektöründe iletişim yöntemleri ve mesaj kanalları hakkında bilgi verme. Moda dili ve moda dizgesi hakkında bilgi verme. İmge ve gösterge kavramları hakkında temel bilgiler sunma. Örnek çalışmalar üzerinde imge ve gösterge çözümlemeleri yapma. Moda tasarımında etnik ve kültürel imge yaratma kavramları hakkında bilgiler sunma. Moda iletişiminde tasarımın model çözümlemesi ve dili hakkında bilgiler sunma. Örnek tasarımlar üzerinden analiz yapma. Moda iletişiminde renklerin dili Örnek tasarımlar üzerinden analiz yapma. Moda reklâmları hakkında örnekler vererek moda reklâm dili çözümlemeleri yapma. Moda reklâmlarında kullanılan afişler ve analitik çözümlemeler yapma. Moda tasarımında verici, alıcı, kod, kanal, çoğul anlam kavramları hakkında bilgiler verme. Modada kimlik oluşturma. Belirlenen tema doğrultusunda tasarımda iletişim dili oluşturma. Tasarımın analizini iletişim yöntemlerine uygun olarak sınıf ortamında sunma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler. 2
    2 Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar. -
    3 Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur. -
    4 Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır. -
    5 Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır. -
    6 Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir. 5
    7 Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır. -
    8 Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur. 4
    9 Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir. -
    10 Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. -
    11 Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar. -
    12 Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır. -
    13 Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir. -
    14 Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster