Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Raport sistemleri hakkında temel bilgiler verme.
|
K1- BÖLÜM -1
|
2
|
Tam raport ve yarım raport sistemine göre desen oluşturma ve renklendirme
|
K1- BÖLÜM -2
|
3
|
Diyagonal raport sistemine göre desen oluşturma ve renklendirme.
|
K1- BÖLÜM -3
|
4
|
Çevirme raport sistemine göre desen oluşturma ve renklendirme.
|
K1- BÖLÜM -4
|
5
|
Kapaklama raport sistemlerine göre desen oluşturma ve renklendirme.
|
K1- BÖLÜM -5
|
6
|
Raport sistemlerine uygun serbest kumaş yüzey tasarımları yapma.
|
Uygulama 1
|
7
|
Yapılan tasarımları renklendirme.
|
Uygulama 2
|
8
|
Tasarım öğe ve ilkelerini kullanarak serbest iki ve üç boyutlu kumaş yüzey tasarımları yapma.
|
Uygulama 3
|
9
|
Yapılan tasarımları renklendirme.
|
Uygulama 4
|
10
|
Çeşitli floral, geometrik, ekose v.b. desenlerden oluşan günün trendlerine uygun kumaş yüzey eskiz tasarımları yapma.
|
Uygulama 5
|
11
|
Yapılan eskizlerin yüzeye aktarılması.
|
Uygulama 6
|
12
|
Tasarımların renklendirilmesi.
|
Uygulama 7
|
13
|
Tasarımların portfolyo dosyası haline getirilmesi.
|
Uygulama 8
|
14
|
Çalışmaların sunulması ve değerlendirilmesi.
|
Uygulama 9
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında temel değer ve ilkeleri izleyerek mesleki etiğe uygun davranışlar sergiler.
|
-
|
2
|
Temel tasarım ilkelerinden yola çıkarak moda ve tekstil tasarımı alanında estetik ve sanatsal tasarım uygulamaları yapar.
|
4
|
3
|
Çağın gerektirdiği teknolojik ilerlemeleri takip ederek endüstriyel ve eğitimsel alanda yenilikçi tasarım ürünleri yaratabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
4
|
Yeni yöntem ve tekniklerden yararlanarak farklı tekstil materyallerini bir arada kullanabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
5
|
Alanının gerektirdiği çeşitli bilgisayar, makine ve teçhizat kullanımı becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Moda ve tekstil tasarımı alanında görsel, yazılı ve sözlü iletişim araçlarını inceleyerek farklı algılama becerileri geliştirir.
|
3
|
7
|
Belirlenen temaları tasarımlarda etkin ve doğru biçimde kullanarak yaratıcı düşünme becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinlerarası düşünebilme ve bağlantı kurabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Grup çalışmasında etkili iletişim koordinasyonuna sahip olarak analitik düşünme ve çalışma becerisi geliştirir.
|
-
|
10
|
Mesleğiyle ilgili uygulamalarda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
|
-
|
11
|
Geleneksel sanatlardan yararlanarak desen ve yüzey süsleme tasarımları yapar.
|
4
|
12
|
Çeşitli tekstil yüzeyi dokuma tekniklerini kavrayarak yeni tasarımlara aktarma becerisi kazanır.
|
-
|
13
|
Sanata yönelik düşünme becerisi geliştirir.
|
-
|
14
|
Farklı dönemlerdeki kültürel ve sanatsal değerleri çözümleyerek alana yönelik yeni tasarım çalışmaları yapar.
|
-
|