ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Marka Yönetimi İŞL333 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Markanın önemini açıklar.
    2-İşletmeler için etkin marka stratejileri geliştirir.
    3-İşletmelerin marka stratejilerini değerlendirir.
    4-Marka konumlandırma stratejileri geliştirir.
    5-Marka yönetimindeki sorunları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Markaya İlişkin Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Markalama Stratejileri K1 BÖLÜM 2
    3 Marka Sadakati ve Marka Değerinin Yaratılması K1 BÖLÜM 3
    4 Marka Konumlandırma K1 BÖLÜM 4
    5 Marka Genişletme ve Marka Uzantıları K1 BÖLÜM 5
    6 Marka Türleri-1 K1 BÖLÜM 6
    7 Marka Türleri-2 K1 BÖLÜM 7
    8 Ortak Markalama, Özel ve Jenerik Markalar K1 BÖLÜM 8
    9 Markayı Yeniden Konumlandırma K1 BÖLÜM 9
    10 Marka Kimliği K1 BÖLÜM 10
    11 Marka Yönetiminde Yönetsel Sorunlar K1 BÖLÜM 11
    12 Öğrenci Sunumları-1
    13 Öğrenci Sunumları-2
    14 Dönem Sonu Tekrarı
    Ön Koşul İŞL201 Pazarlama Temelleri İŞL 202 Pazarlama Yönetimi
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akat Ö & Taşkın Ç. (2008). Marka ve Marka Stratejileri, Aktüel Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin markanın temelini, işletmeler açısından markanın önemi, markayı konumlandırabilme ve markalama kararları konularında temel bilgiler edinmeleridir.
    Dersin İçeriği Marka tanımı, marka özellikleri, marka konumlandırma, imaj oluşturma, marka farkındalığı, marka sadakati ve marka savunuculuğu, marka sermayesi, müşteri temelli marka değeri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 2
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek -
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 2
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 2
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 3
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 4
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 3
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster