Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
K1, 5. Bölüm; K2, 1. Bölüm
|
2
|
Lider ve Yönetici
|
K1, 5. Bölüm; K2, 1. Bölüm
|
3
|
Lider, Üye ve Durumsal Faktörler Arasındaki Etkileşim
|
K3, 6. Bölüm
|
4
|
Liderlikte Özellikler Yaklaşımı
|
K3, 6. Bölüm
|
5
|
Liderlikte Davranışsal Yaklaşım
|
K1, 5. Bölüm; K2, 18. Bölüm
|
6
|
Liderlikte Durumsallık Yaklaşımları
|
K1, 5. Bölüm; K2, 18. Bölüm
|
7
|
Sosyal Etki, Güç ve Politika
|
K3, 6. Bölüm
|
8
|
Motivasyon ve İlgili Kavramlar
|
K1, 4. Bölüm
|
9
|
Maslow`un İhtiyaçlar Hiyerarşisi
|
K1, 4. Bölüm; K3, 6. Bölüm
|
10
|
McGregor`un X ve Y Kuramı
|
K1, 4. Bölüm; K3, 6. Bölüm
|
11
|
Likert`in Yönetim Sistemleri Yaklaşımı
|
K1, 4. Bölüm; K3, 6. Bölüm
|
12
|
Motivasyona Dönük Diğer Yaklaşımlar
|
K1, 4. Bölüm; K3, 6. Bölüm
|
13
|
Motivasyona Dönük Güncel Konular-1
|
K4
|
14
|
Motivasyona Dönük Güncel Konular-2
|
K4
|
Ön Koşul
|
İşletme Bilimine Giriş 1, İşletme Bilimine Giriş 2
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Aydın Beraha
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Sökmen, A. (2013) Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara.
K2: Eren, E. (2020) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul.
K3: Koçel, T. (2020) İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul.
K4: Elektronik kaynaklar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste motivasyon ve liderlik kavramı ile ilgili temel bilgiler, motivasyon ve liderlik kavramı ile ilişkilendirilen temel psikolojik unsurlar anlatılmaktadır. Ayrıca motivasyon ve liderlik ile ilgili güncel teoriler ve teorik bilgilerin iş hayatında nasıl uygulanabileceği incelenmektedir. Ders, öğrencilere motivasyon, liderlik ve ilgili kavramlar hakkında derinlemesine bir anlayış kazandırmayı ve kendi liderlik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
-
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
3
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
5
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
2
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|