Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, İnsan kaynakları yönetimine giriş
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
İnsan kaynakları yönetiminin işlevleri , ilkeleri ve etkinliği
|
K2, Bölüm 1
|
3
|
İnsan kaynakları yönetiminin dinamik çevresi ve örgütlenmesi
|
K1, Bölüm 1
|
4
|
İş analizi
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
İnsan kaynakları planlaması
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Kadrolama (aday araştırma ve bulma)
|
K1, Bölüm 3
|
7
|
Personel seçme ve yerleştirme süreci
|
K1, Bölüm 3
|
8
|
Oryantasyon
|
K1, Bölüm 4
K2, Bölüm 3.9
|
9
|
Eğitim ve geliştirme
|
K1, Bölüm 4
|
10
|
Performans yönetimi
|
K1, Bölüm 5
K2, Bölüm 3.10
|
11
|
Kariyer planlaması ve yönetimi
|
K1, Bölüm 6
|
12
|
İş değerleme ve ücret yönetimi
|
K1, Bölüm 7-8
|
13
|
İnsan kaynakları yönetiminin hukuki boyutu
|
K1, Bölüm 10
K2, Bölüm 4.14
|
14
|
İnsan kaynakları yönetiminde güncel sorunlar
|
https://elifozmen.wordpress.com/2013/04/15/insan-kaynaklari-yonetiminde-yasanan-sikintilar-5/
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Esra Erenler Tekmen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Cavide Uyargil, Oya Özçelik vd. (2018). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım A.Ş. İstanbul.
K2:Halil Can, Şahin Kavucubaşı, Selami Yıldırım (2012). Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan kaynakları yönetiminin ilkelerini ve fonksiyonlarını yeterli düzeyde öğrenmek, insan kaynakları departmanı çalışanlarının görev ve sorumluluklarını anlamak, örgütler ve performans üzerindeki etkilerini değerlendirmek
|
Dersin İçeriği
|
İş analizi, İK planlaması, İK işe alım ve seçimi, İK eğitimi ve geliştirme, performans yönetimi, kariyer yönetimi, ücret yönetimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
5
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
5
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
5
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|