ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk İŞL344 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş etiği ve sosyal sorumluluk ile ilgili temel kavramları tartışır.
    2-Etik teoriler ışığında etik ikilemleri analiz eder.
    3-İşletmelerin iş etiği politikalarını değerlendirir.
    4-Sosyal sorumluluğun sınırlarını ve etkilerini yorumlar.
    5-İş etiğinin ve sosyal sorumluluğun kurumsal kimlik oluşumundaki rolünü tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik ve Ahlâk Kavramları K1- ss.1-7. K3- ss.3-17. K4-ss.1-10. YK1- ss.2-23.
    2 İş Etiği, Meslek Ahlâkı ve Çalışma Ahlâkı Kavramları K2- ss.23-52.
    3 Etik Teorilerinin Sınıflandırılması K1- ss.10-23. YK1- ss.132-150.
    4 İş Etiğinin Amacı K2- ss.393-712. K3- ss.55-72.
    5 İş Etiğinin Önemi K2- ss.53-96. K3- ss.3-52.
    6 İş Etiğinin Tarihsel Gelişim Süreci K4-ss.27-38. YK1- ss.24-47.
    7 İşletme Yönetiminde Etik İlkeler K2- ss.97-124. K4-ss.55-65. YK1- ss.106-131.
    8 İş Etiğini Kurumsallaştırma Yöntemleri K2- ss.133-160. K3- ss.75-122.
    9 İşletmelerde Etik Sorunlar ve Kaynakları K1- ss.192-199. K2- ss.161-178. K4-ss.105-116.
    10 İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Etiği İlişkisi K1- ss.66-88. K2- ss.203-236. K3- ss.325-338.
    11 Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Yaklaşımları K1- ss.47-63. K2- ss.237-262. K4-ss.67-77.
    12 Kurumların Sosyal Sorumluluk Alanları K1- ss.26-45. K2- ss.263-280. K3- ss.221-276. K4-ss.79-90.
    13 İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi K1- ss.179-185. K2- ss.413-434. K4-ss.133-144.
    14 Türkiye?de Özel ve Kamu Sektöründe Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri K3- ss.210-215. K4-ss.89-95.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevdiye ERSOY YILMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arslan, Mahmut (2001). İş ve Meslek Ahlâkı, Nobel Yayıncılık, Ankara. K2. Özgener, Şevki (2014). İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, 4. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara. K3. Aktan, Coşkun, Can (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İGİAD Yayınları, İstanbul. K4. Bayrak, Sabahat (2000). İş Ahlâkı ve Sosyal Sorumluluk, Beta Yayını, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Porter, Michael E.; Kramer, Mark R, (1995). Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu: Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, Çev. Murat Çetinbakış, MESS Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı İş ahlâkı ve sosyal sorumluluk alanındaki temel kavramları incelemek ve günümüz işletmeleri için iş etiğinin ve sosyal sorumluluk uygulamalarının önemini tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Etik, Ahlâk, İş Etiği, Meslek Ahlâkı ve Çalışma Ahlâkı Kavramları, Etik Teorilerinin Sınıflandırılması, İş Etiğinin Amacı ve Önemi, İş Etiğinin Tarihsel Gelişim Süreci, İşletmelerde Etik Yönetimi ve Etik İlkeler, İş Etiğini Kurumsallaştırma Yöntemleri, İşletmelerde Etik Sorunlar ve Kaynakları, İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Etiği İlişkisi, Sosyal Sorumluluk Kavramı, Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları, Kurumların Sosyal Sorumluluk Alanları, İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 4
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 3
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak -
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 4
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak -
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 5
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster