Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etik ve Ahlâk Kavramları
|
K1- ss.1-7.
K3- ss.3-17.
K4-ss.1-10.
YK1- ss.2-23.
|
2
|
İş Etiği, Meslek Ahlâkı ve Çalışma Ahlâkı Kavramları
|
K2- ss.23-52.
|
3
|
Etik Teorilerinin Sınıflandırılması
|
K1- ss.10-23.
YK1- ss.132-150.
|
4
|
İş Etiğinin Amacı
|
K2- ss.393-712.
K3- ss.55-72.
|
5
|
İş Etiğinin Önemi
|
K2- ss.53-96.
K3- ss.3-52.
|
6
|
İş Etiğinin Tarihsel Gelişim Süreci
|
K4-ss.27-38.
YK1- ss.24-47.
|
7
|
İşletme Yönetiminde Etik İlkeler
|
K2- ss.97-124.
K4-ss.55-65.
YK1- ss.106-131.
|
8
|
İş Etiğini Kurumsallaştırma Yöntemleri
|
K2- ss.133-160.
K3- ss.75-122.
|
9
|
İşletmelerde Etik Sorunlar ve Kaynakları
|
K1- ss.192-199.
K2- ss.161-178.
K4-ss.105-116.
|
10
|
İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Etiği İlişkisi
|
K1- ss.66-88.
K2- ss.203-236.
K3- ss.325-338.
|
11
|
Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Yaklaşımları
|
K1- ss.47-63.
K2- ss.237-262.
K4-ss.67-77.
|
12
|
Kurumların Sosyal Sorumluluk Alanları
|
K1- ss.26-45.
K2- ss.263-280.
K3- ss.221-276.
K4-ss.79-90.
|
13
|
İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi
|
K1- ss.179-185.
K2- ss.413-434.
K4-ss.133-144.
|
14
|
Türkiye?de Özel ve Kamu Sektöründe Sosyal Sorumluluk Proje Örnekleri
|
K3- ss.210-215.
K4-ss.89-95.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevdiye ERSOY YILMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arslan, Mahmut (2001). İş ve Meslek Ahlâkı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
K2. Özgener, Şevki (2014). İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, 4. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
K3. Aktan, Coşkun, Can (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İGİAD Yayınları, İstanbul.
K4. Bayrak, Sabahat (2000). İş Ahlâkı ve Sosyal Sorumluluk, Beta Yayını, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Porter, Michael E.; Kramer, Mark R, (1995). Şirketlerin Toplumsal Sorumluluğu: Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, Çev. Murat Çetinbakış, MESS Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
İş ahlâkı ve sosyal sorumluluk alanındaki temel kavramları incelemek ve günümüz işletmeleri için iş etiğinin ve sosyal sorumluluk uygulamalarının önemini tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Etik, Ahlâk, İş Etiği, Meslek Ahlâkı ve Çalışma Ahlâkı Kavramları, Etik Teorilerinin Sınıflandırılması, İş Etiğinin Amacı ve Önemi, İş Etiğinin Tarihsel Gelişim Süreci, İşletmelerde Etik Yönetimi ve Etik İlkeler, İş Etiğini Kurumsallaştırma Yöntemleri, İşletmelerde Etik Sorunlar ve Kaynakları, İnsan Kaynakları Yönetimi ve İş Etiği İlişkisi, Sosyal Sorumluluk Kavramı, Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları, Kurumların Sosyal Sorumluluk Alanları, İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
-
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
4
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
5
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|