Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uluslarası pazarlamaya genel bakış
|
K1.-Bölüm-1 ve 2
|
2
|
Global pazarların değerlendirilmesinde kültürel etmenler
|
K1.-Bölüm-4
|
3
|
Kültür, yönetim stili ve işletme sistemleri
|
K1.-Bölüm-5
|
4
|
Uluslararası pazarlamada politik çevre
|
K1.-Bölüm-6
|
5
|
Uluslararası pazarlamada hukuksal çevre
|
K1.-Bölüm-7
|
6
|
Uluslararası pazarlama araştırma süreci
|
YK1.-Bölüm- 8
|
7
|
Global pazar fırsatlarının belirlenmesi
|
K1.-Bölüm-9,10,11
|
8
|
Global pazarlama yönetimi; planlama ve organizasyon
|
K1.-Bölüm-12
|
9
|
Tüketiciler ve işletmeler için ürün ve servisler
|
K1.-Bölüm-13
|
10
|
Uluslararası pazarlama kanalları
|
K1.-Bölüm-15
|
11
|
Bütünleşik pazarlama kanalları ve uluslararası reklam faliyetleri
|
K1.-Bölüm-16
|
12
|
Uluslarası pazarlar için fiyatlandırma
|
K1.-Bölüm-18
|
13
|
Uluslarası müşteriler, ortaklar ve kural koyucular ile anlaşma sağlama
|
K1.-Bölüm-19
|
14
|
Uluslararası pazarlama örnekleri
|
YK1.-s.156, s.306, s.449
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğ. Gör. Dr. Bedri Münir ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cateora, P. R., M. F., Gilly, M. C., & Graham, J. L. (2010). International marketing (15th ed.). McGraw-Hill Education/Irwin. K2. Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2007). International marketing (8th ed.). Thomson/South-Western.
|
Yardımcı Kitap
|
Mehmet KARAFAKİOĞLU (2008), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Basım
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye; uluslararası pazarlama ve uluslararası ticareti kavrayabilme, uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlayabilme, çok uluslu şirketlerin yapılarını öğrenmek için gerekli bilgi ve becerileri temel düzeyde kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Uluslararası pazarlamaya genel bakış, uluslararası pazarlamada kültürel etmenler, uluslararası pazar fırsatlarının belirlenmesi, global pazar stratejileri belirlenmesi ve uygulanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
3
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
2
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
4
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|