ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uluslararası Pazarlama İŞL438 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uluslararası pazarlama kavramını açıklar.
    2-Global ticareti açıklar.
    3-Uluslararası pazar fırsatları için pazar araştırması yapar.
    4-İşletmelerinin uluslararası pazarlama stratejilerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uluslarası pazarlamaya genel bakış K1.-Bölüm-1 ve 2
    2 Global pazarların değerlendirilmesinde kültürel etmenler K1.-Bölüm-4
    3 Kültür, yönetim stili ve işletme sistemleri K1.-Bölüm-5
    4 Uluslararası pazarlamada politik çevre K1.-Bölüm-6
    5 Uluslararası pazarlamada hukuksal çevre K1.-Bölüm-7
    6 Uluslararası pazarlama araştırma süreci YK1.-Bölüm- 8
    7 Global pazar fırsatlarının belirlenmesi K1.-Bölüm-9,10,11
    8 Global pazarlama yönetimi; planlama ve organizasyon K1.-Bölüm-12
    9 Tüketiciler ve işletmeler için ürün ve servisler K1.-Bölüm-13
    10 Uluslararası pazarlama kanalları K1.-Bölüm-15
    11 Bütünleşik pazarlama kanalları ve uluslararası reklam faliyetleri K1.-Bölüm-16
    12 Uluslarası pazarlar için fiyatlandırma K1.-Bölüm-18
    13 Uluslarası müşteriler, ortaklar ve kural koyucular ile anlaşma sağlama K1.-Bölüm-19
    14 Uluslararası pazarlama örnekleri YK1.-s.156, s.306, s.449
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Öğ. Gör. Dr. Bedri Münir ÖZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cateora, P. R., M. F., Gilly, M. C., & Graham, J. L. (2010). International marketing (15th ed.). McGraw-Hill Education/Irwin. K2. Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2007). International marketing (8th ed.). Thomson/South-Western.
    Yardımcı Kitap Mehmet KARAFAKİOĞLU (2008), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Basım
    Dersin Amacı Öğrenciye; uluslararası pazarlama ve uluslararası ticareti kavrayabilme, uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlayabilme, çok uluslu şirketlerin yapılarını öğrenmek için gerekli bilgi ve becerileri temel düzeyde kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Uluslararası pazarlamaya genel bakış, uluslararası pazarlamada kültürel etmenler, uluslararası pazar fırsatlarının belirlenmesi, global pazar stratejileri belirlenmesi ve uygulanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 3
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 3
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 2
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak -
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 4
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak -
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 3
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster