ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İş Dünyasında Yazışma ve İletişim İŞL104 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel ve ileri seviye yazım tekniklerini kullanır
    2-Resmi ve gayri resmi raporlar hazırlar
    3-İş yazışmalarını yürütür
    4-Etkili iletişim kurar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişimle ilgili temel kavramlar K1-1. Bölüm K2-6. Bölüm
    2 İletişim sürecinin temel unsurları K1-1. Bölüm K2-6. Bölüm
    3 Sözlü ve sözsüz iletişim K1-1. Bölüm K2-6. Bölüm
    4 Yazılı iletişim teknikleri K1-4. Bölüm K2-6. Bölüm
    5 İş dünyasında etkin iletişimin özellikleri K1-3. Bölüm K2-6. Bölüm
    6 Örgütsel iletişim modelleri K2-6. Bölüm
    7 Etkili e-posta yazma, ofisler arası yazışmalar K1-4. Bölüm
    8 Örgütlerde iletişim engelleri ve iletişimin iyileştirilmesi K2-6. Bölüm
    9 İş mektupları ve resmi yazı türleri ve örnek incelemeleri-1 K1-5. Bölüm
    10 İş mektupları ve resmi yazı türleri ve örnek incelemeleri-2 K1-5. Bölüm
    11 Raporlama kavramı ve türleri K1-6. Bölüm
    12 Bilimsel, ticari ve ekonomik rapor örnekleri incelemesi-1 K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
    13 Bilimsel, ticari ve ekonomik rapor örnekleri incelemesi-2 K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
    14 Sektör raporları ve faaliyet raporlarının özetlenmesi K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Dr. Aydın Beraha
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Tutar, H., Ayyıldız, F. (2012). Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, İstanbul. K2-Sökmen, A. (2012). Örgütsel Davranış, Nobel Yayınları, Ankara. K3-Bilimsel, ticari ve ekonomik raporlar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin iş dünyası için gerekli olan profesyonel iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim kavramı, süreci. iletişim sürecinin temel unsurları, sözlü/sözsüz iletişim, etkili e-posta yazma, örgütsel iletişim modelleri, İş mektupları, raporlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 3
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek -
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 4
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak -
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 2
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster