Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişimle ilgili temel kavramlar
|
K1-1. Bölüm
K2-6. Bölüm
|
2
|
İletişim sürecinin temel unsurları
|
K1-1. Bölüm
K2-6. Bölüm
|
3
|
Sözlü ve sözsüz iletişim
|
K1-1. Bölüm
K2-6. Bölüm
|
4
|
Yazılı iletişim teknikleri
|
K1-4. Bölüm
K2-6. Bölüm
|
5
|
İş dünyasında etkin iletişimin özellikleri
|
K1-3. Bölüm
K2-6. Bölüm
|
6
|
Örgütsel iletişim modelleri
|
K2-6. Bölüm
|
7
|
Etkili e-posta yazma, ofisler arası yazışmalar
|
K1-4. Bölüm
|
8
|
Örgütlerde iletişim engelleri ve iletişimin iyileştirilmesi
|
K2-6. Bölüm
|
9
|
İş mektupları ve resmi yazı türleri ve örnek incelemeleri-1
|
K1-5. Bölüm
|
10
|
İş mektupları ve resmi yazı türleri ve örnek incelemeleri-2
|
K1-5. Bölüm
|
11
|
Raporlama kavramı ve türleri
|
K1-6. Bölüm
|
12
|
Bilimsel, ticari ve ekonomik rapor örnekleri incelemesi-1
|
K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
|
13
|
Bilimsel, ticari ve ekonomik rapor örnekleri incelemesi-2
|
K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
|
14
|
Sektör raporları ve faaliyet raporlarının özetlenmesi
|
K3-Sektörel raporlar, firma faaliyet raporları, yayınlanmış yüksek lisans ve doktora tezleri
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Dr. Aydın Beraha
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Tutar, H., Ayyıldız, F. (2012). Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
K2-Sökmen, A. (2012). Örgütsel Davranış, Nobel Yayınları, Ankara.
K3-Bilimsel, ticari ve ekonomik raporlar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders ile öğrencilerin iş dünyası için gerekli olan profesyonel iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim kavramı, süreci. iletişim sürecinin temel unsurları, sözlü/sözsüz iletişim, etkili e-posta yazma, örgütsel iletişim modelleri, İş mektupları, raporlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
3
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
-
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
2
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|