Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Muhasebenin tanımı, muhasebenin temel kavramları, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri
|
K1- BÖLÜM 1
K1- BÖLÜM 3
|
2
|
Muhasebenin temel eşitliği ve çift yanlı kayıt sistemi-I
|
K1- BÖLÜM 2
|
3
|
Muhasebenin temel eşitliği ve çift yanlı kayıt sistemi-II
|
K1- BÖLÜM 2
|
4
|
Muhasebe döngüsü
|
K1- BÖLÜM 4
|
5
|
Katma değer vergisinin tanıtılması ve bilanço hesaplarına giriş
|
K1- BÖLÜM 6
|
6
|
Stoklar hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM 7
|
7
|
Stoklar hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM 7
|
8
|
Hazır değerler hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-I
|
K1- BÖLÜM 8
|
9
|
Hazır değerler hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-II
|
K1- BÖLÜM 8
|
10
|
Alacaklar hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM 9
|
11
|
Alacaklar hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM 9
|
12
|
Menkul kıymetler hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM 10
|
13
|
Menkul kıymetler hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM 10
|
14
|
Mali duran varlıklar hesap grubu ve ilgili işlemlerin muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Dr. Derya Özarslan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Bayazıtlı E., Çelik, O., Gürdal, K. (2016). Genel Muhasebe, 2. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; muhasebe kayıt sisteminin işleyiş mantığını ortaya koymaktır. Bu amaca uygun olarak dönem sonu finansal tablolarını oluşturmak için gerekli olan temel hesap kalemlerine ilişkin bilgi verilir ve bu kalemlerin nasıl kaydedildiği gösterilir.
|
Dersin İçeriği
|
Muhasebenin temel kavramları, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, muhasebenin temel eşitliği, çift yanlı kayıt sistemi, stoklar, hazır değerler, alacaklar, menkul kıymetler, mali duran varlıklarla ilişkili işlemlerin kaydedilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
3
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
2
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
3
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|