Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Maddi duran varlıklar hesap grubuna ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM12
|
2
|
Maddi duran varlıklar hesap grubuna ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM12
|
3
|
Maddi olmayan duran varlıklar hesap grubuna ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi
|
K1-BÖLÜM13
|
4
|
Mali borçlar hesap grubuna ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM14
|
5
|
Mali borçlar hesap grubuna ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM14
|
6
|
Ticari ve diğer borçlar hesap gruplarına ait hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi
|
K1-BÖLÜM15
|
7
|
Özkaynak kavramının ve öneminin açıklanması, özkaynaklar içerisinde yer alan hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-I
|
K1-BÖLÜM16
|
8
|
Özkaynaklar içerisinde yer alan hesapların işleyişi ve muhasebeleştirilmesi-II
|
K1-BÖLÜM16
|
9
|
Dönemsellik kavramının finansal tablolara etkisi-I
|
K1-BÖLÜM17
|
10
|
Dönemsellik kavramının finansal tablolara etkisi-II
|
K1-BÖLÜM17
|
11
|
Maliyet hesapları
|
K1-BÖLÜM18
|
12
|
Gelir tablosu hesaplarının kapatılması
|
K1-BÖLÜM19
|
13
|
Üretim işletmelerinde stokların muhasebeleştirilmesi
|
K1-BÖLÜM20
|
14
|
Monografi çözümleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araştırma Görevlisi Dr. Derya Özarslan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Bayazıtlı E., Çelik, O., Gürdal, K. (2016). Genel Muhasebe, 2. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; muhasebe kayıt sisteminin işleyiş mantığını ortaya koymaktır. Bu amaca uygun olarak dönem sonu finansal tablolarını oluşturmak için gerekli olan bilanço hesapları, gelir tablosu hesapları ve maliyet hesapları hakkında bilgi verilir ve bu hesapların nasıl kaydedildiği gösterilir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilanço hesapları, gelir tablosu hesapları, maliyet hesapları, kapanış kayıtlarının yapılması ve dönem sonu finansal tablolarının hazırlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
-
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
-
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
3
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
4
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|