ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Satış Yönetimi İŞL386 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Satış yönetiminin işletmeler için önemini kavrar
    2-İşletmeler için etkin satış örgütü oluşturur
    3-Satış elemanlarının seçiminde ve eğitilmesinde görev alır
    4-Etkin satış için satış elemanlarını güdülenmesine katkıda bulunur
    5-Satışın gerçekleşmesi için etkin bir satış süreci hazırlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Satışın pazarlamadaki rolü ve gelişimi K1-Bölüm-1
    2 Satış stratejileri K1-Bölüm-2
    3 Tüketicilerin ve organizasyonların satın alma davranışları K1-Bölüm-3
    4 Satışı etkileyen faktörler K1-Bölüm-4
    5 Uluslararası satış K1-Bölüm-5
    6 Kişisel satış becerileri K1-Bölüm-8
    7 Uzun vadeli ilişkiye dayalı satış K1-Bölüm-10
    8 Doğrudan pazarlama K1-Bölüm-11
    9 Satış yönetiminde internet ve IT uygulamaları K1-Bölüm-12
    10 İşe alma ve seçme süreci K1-Bölüm-13
    11 Motivasyon ve eğitim K1-Bölüm-14
    12 Satış elemanı sayısı ve satış bölgelerinin belirlenmesi K2- s. 97-108
    13 Satış tahmini ve bütçeleme K1-Bölüm-16
    14 Satış elemanlarının değerlendirmesi K1-Bölüm-17
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dr. Bedri Münir Özdemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dr. Bedri Münir Özdemir
    Kaynaklar K1. Jobber, D., & Lancaster, G. (2009). Selling and Sales Management David Jobber & Geoff Lancester. (8th. Ed.) Prentice Hall/Financial Times, Harlow. K2.Ingram, T. N., LaForge, R. W., Schwepker, C. H., & Williams, M. R. (2015). Sales management: Analysis and decision making.(8th. ed.) Routledge,London and New York.
    Yardımcı Kitap Mehmet KARAFAKİOĞLU, (2012), Örnek Olaylarla Satış Yönetimi, Literatür Yayıncılık.
    Dersin Amacı Satış ve satışın önemini açıklama, işletmeler için satış stratejilerini teorik ve pratik anlamda kavrama ve yorumlama bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Satışa genel bakış, satış çevresi, satış tekniği, satış yönetimi ve satış kontrolü ana bölümlerini içermektedir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 3
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 4
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 4
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 2
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 3
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak 2
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak 1
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak -
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 3
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster