Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Uluslararası İşletmecilikle İlgili Temel Kavramlar
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
İşletmelerin Uluslararasılaşma Nedenleri, Küreselleşme
|
K2: Bölüm 1
|
3
|
Uluslar arası Ticaret Teorileri (1)
|
K1: Bölüm 2
|
4
|
Uluslar arası Ticaret Teorileri (2-devam)
|
K1: Bölüm 2
|
5
|
Uluslar arası Pazarlara Giriş Yöntemleri (1)
|
K1: Bölüm 6
|
6
|
Uluslar arası Pazarlara Giriş Yöntemleri (2-devam)
|
K1: Bölüm 6
|
7
|
Kültürel çevre ve uluslar arası işletmeler
|
K1: Bölüm 10
|
8
|
Politik çevre ve uluslar arası işletmeler
|
K1: Bölüm 11
|
9
|
Yasal çevre ve uluslar arası işletmeler
|
K1: Bölüm 16
|
10
|
Ekonomik çevre ve uluslar arası işletmeler
|
K1: Bölüm 13
|
11
|
Uluslar arası Pazarlama
|
K2: Bölüm 14
|
12
|
Uluslar arası Pazarlama (devam)
|
K2: Bölüm 14
|
13
|
Uluslararası Fırsatların Analizi Ülke Değerlendirme ve Seçimi
|
K2: Bölüm 12
|
14
|
Genel Değerlendirme (Soru-Cevap)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Esra Erenler Tekmen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Can, E. (2022). Uluslar arası İşletmecilik Teori ve Uygulama, 7. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK: Wild, J.J., ve Wild., K.L. (2017). Uluslararası İşletmecilik, (Çev Ed. G.Sağlam Arı). İstanbul: Nobel Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Uluslararası işletme ve faaliyetlerini etkileyen iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi vermek, küreselleşme olgusunun uluslararası işletmeciliğe etkileri ve işletme stratejilerinin seçimini etkileyen faktörler hakkında genel bir anlayış sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Uluslararası işletmeciliği etkileyen çevresel faktörler, küreselleşme, uluslararası ticaret teorileri, hükümetlerin ticarete müdahale nedenleri ve yöntemleri, uluslararası işletme stratejileri, uluslararası pazarlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
4
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
5
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
3
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|