ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İŞLETMEDE SAYISAL YÖNTEMLER İŞL209 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletme problemlerini tanımlar ve matematiksel olarak modeller,
    2-İşletme probleminin çözümünde yararlanılabilecek kantitatif yöntem/leri belirler ve bu yöntemleri kavrar,
    3-İşletme probleminin çözümünde ele alınan bu yöntemleri uygular,
    4-Yöntemin uygulanması ve problemin çözümüyle elde edilen bulguları yorumlayarak sonuç çıkarır,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3513535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4515050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   175
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,83 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sayısal Yöntemler-Tanımı, Kapsamı, Tarihsel Gelişimi Doğrusal Programlamaya (DP) Giriş, K1: Sayfa VII-XI Sayfa 111-113
    2 DP Varsayımları, Model Kurma K1: Sayfa 111-130
    3 DP Grafik Çözüm K1: Sayfa 130-135
    4 DP Simpleks Çözüm K1: Sayfa 135-156
    5 İki Aşamalı Yöntem, Özel Durumlar K1: Sayfa 146-162
    6 Dualite K1: Sayfa 177-194
    7 Duyarlılık Analizleri K1: Sayfa 198-210
    8 Ulaştırma Problemi (Başlangıç Çözümler) K1: Sayfa 263-270
    9 Ulaştırma Problemi (Atlama Taşı Yöntemi) K1: Sayfa 271-273
    10 Ulaştırma Problemi (MODI Yöntemi) K1: Sayfa 274-279
    11 Atama Problemi (En Küçük Çizgileme Yöntemi İle Çözüm) K1: Sayfa 281-289
    12 Atama Problemi (Tam Sayılı Programlama-Dal Sınır Yöntemi İle Çözüm-1) K1: Sayfa 297-303 K1: Sayfa 312-322
    13 Atama Problemi (Tam Sayılı Programlama-Dal Sınır Yöntemi İle Çözüm-2) K1: Sayfa 297-303 K1: Sayfa 312-322
    14 Doğrusal Programlama, Ulaştırma ve Atama Problemlerinin Excel Solver ile Çözümü K2: Bölüm 4, 5 ve 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu PEMBE GÜÇLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., & Özdemir, A. (2012). Sayısal yöntemler: yönetsel yaklaşım. Beta. K2: Tütek. H., Gümüşoğlu, Ş., Özdemir, A. & Özdemir, A. (2011). Sayısal yöntemlerde problem çözümleri ve bilgisayar destekli uygulamalar. Beta.
    Yardımcı Kitap YK1: Öztürk, A. (2009). Yöneylem Araştırması. Ekin.
    Dersin Amacı Öğrencinin analitik düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmeyi, işletme sorunlarının çözümü için matematiksel modeller ortaya koyarak optimal çözümü bulabilmesini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Doğrusal Programlama, Dualite ve Duyarlılık Analizleri, Ulaştırma Problemi, Atama Problemi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 5
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 4
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 3
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 1
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 1
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 3
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster