Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sayısal Yöntemler-Tanımı, Kapsamı, Tarihsel Gelişimi
Doğrusal Programlamaya (DP) Giriş,
|
K1: Sayfa VII-XI
Sayfa 111-113
|
2
|
DP Varsayımları, Model Kurma
|
K1: Sayfa 111-130
|
3
|
DP Grafik Çözüm
|
K1: Sayfa 130-135
|
4
|
DP Simpleks Çözüm
|
K1: Sayfa 135-156
|
5
|
İki Aşamalı Yöntem, Özel Durumlar
|
K1: Sayfa 146-162
|
6
|
Dualite
|
K1: Sayfa 177-194
|
7
|
Duyarlılık Analizleri
|
K1: Sayfa 198-210
|
8
|
Ulaştırma Problemi (Başlangıç Çözümler)
|
K1: Sayfa 263-270
|
9
|
Ulaştırma Problemi (Atlama Taşı Yöntemi)
|
K1: Sayfa 271-273
|
10
|
Ulaştırma Problemi (MODI Yöntemi)
|
K1: Sayfa 274-279
|
11
|
Atama Problemi (En Küçük Çizgileme Yöntemi İle Çözüm)
|
K1: Sayfa 281-289
|
12
|
Atama Problemi (Tam Sayılı Programlama-Dal Sınır Yöntemi İle Çözüm-1)
|
K1: Sayfa 297-303
K1: Sayfa 312-322
|
13
|
Atama Problemi (Tam Sayılı Programlama-Dal Sınır Yöntemi İle Çözüm-2)
|
K1: Sayfa 297-303
K1: Sayfa 312-322
|
14
|
Doğrusal Programlama, Ulaştırma ve Atama Problemlerinin Excel Solver ile Çözümü
|
K2: Bölüm 4, 5 ve 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
PEMBE GÜÇLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., & Özdemir, A. (2012). Sayısal yöntemler: yönetsel yaklaşım. Beta.
K2: Tütek. H., Gümüşoğlu, Ş., Özdemir, A. & Özdemir, A. (2011). Sayısal yöntemlerde problem çözümleri ve bilgisayar destekli uygulamalar. Beta.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Öztürk, A. (2009). Yöneylem Araştırması. Ekin.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin analitik düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmeyi, işletme sorunlarının çözümü için matematiksel modeller ortaya koyarak optimal çözümü bulabilmesini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Doğrusal Programlama, Dualite ve Duyarlılık Analizleri, Ulaştırma Problemi, Atama Problemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
2
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
3
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
1
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
1
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
3
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|