ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KIYMETLİ EVRAK HUKUKU İŞL491 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıymetli evrak hukuku`nun temel kurallarını kavrar
    2-Poliçenin unsurlarını belirler
    3-Bononun özelliklerini ve ödenmemesinin sonuçlarını kavrar
    4-Çekin özelliklerini belirler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kıymetli evrak kavramı
    2 Kıymetli Evrak Hukuku`nun özellikleri
    3 Kıymetli evrakın tasnifi
    4 Nama, emre ve hamiline yazılı senetler
    5 Kıymetli evrakın ziyaı ve iptali
    6 Kambiyo Senetleri/ Poliçe - 1
    7 Kambiyo Senetleri/ Poliçe - 1
    8 Kambiyo Senetleri/ Poliçe - 2
    9 Kambiyo Senetleri/ Poliçe - 3
    10 Kambiyo Senetleri/ Bono - 1
    11 Kambiyo Senetleri/ Bono - 2
    12 Kambiyo Senetleri/ Çek - 1
    13 Kambiyo Senetleri/ Çek - 2
    14 Kambiyo Senetleri/ Çek - 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kıymetli Evrak Hukuku, Hasan Pulaşlı, 2019. Kıymetli Evrak Hukuku, İbrahim Arslan, 2010.
    Yardımcı Kitap Türk Ticaret Kanunu ve ilgili mevzuat
    Dersin Amacı Öğrencilere Kıymetli Evrak Hukuku`na ilişkin bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği Kıymetli Evrak Hukuku`na ilişkin güncel bilgiler vermektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 3
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak -
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak -
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak 3
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak -
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak 2
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 2
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak 3
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster