Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Kavramlar (Anakitle, Örnek, Parametre, İstatistik, Değişken, Değişken Türleri, Veri, Veri Türleri, Ölçüm Seviyeleri)
|
K1. Bölüm 1
K2. Bölüm 1
|
2
|
Tanımlayıcı İstatistik - Grafiksel Yöntemler
|
K1. Bölüm 2
K2. Bölüm 4
|
3
|
Tanımlayıcı İstatistik-Nicel Yöntemler (Merkezi Eğilim Ölçüleri)
|
K1. Bölüm 3.1
K2. Bölüm 2
|
4
|
Tanımlayıcı İstatistik-Nicel Yöntemler (Değişkenlik Ölçüleri)
|
K1: Bölüm 3.2
K2. Bölüm 3
|
5
|
Tanımlayıcı İstatistik-Nicel Yöntemler (Asimetri Ölçüleri)
|
K1. Bölüm 3.3
|
6
|
Saymanın Temel Kuralları (Permütasyon Kombinasyon), Temel Olasılık Kavramları)
|
K1. Bölüm 4.1, 4.2, 4.3
|
7
|
Temel Olasılık Kuralları, Koşullu Olasılık, Bağımlı-Bağımsız Olaylar
|
K1. Bölüm 4.4, 4.5, 4.6. 4.7
|
8
|
Bayes Teoremi
|
K1. Bölüm 4.8
|
9
|
Kesikli Olasılık Dağılımları (Kesikli Uniform Dağılım, Bernoulli Dağılımı, Binom Dağılımı)
|
K1. Bölüm 5.1, Bölüm 5. 2.1, Bölüm 5.2.2
|
10
|
Kesikli Olasılık Dağılımları (Negatif Binom Dağılımı, Geometrik Dağılım, Hipergeometrik Dağılım)
|
K1. Bölüm 5.2.3, Bölüm 5.2.4, Bölüm 5.2.5
|
11
|
Kesikli Olasılık Dağılımları (Multinom Dağılım, Poisson Dağılımı)
|
K1. Bölüm 5.2.6, Bölüm 5.2.7
|
12
|
Sürekli Olasılık Dağılımları (Sürekli Uniform Dağılım, Üstel Dağılım)
|
K1. Bölüm 5.3., Bölüm 5.4.1., Bölüm 5.4.2
|
13
|
Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım)
|
K1. Bölüm 5.4.3
|
14
|
Dağılımlarda Yakınsama
|
K1. Bölüm 5.5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Pembe GÜÇLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ayçin, E., Güçlü, Maruf, M. ve Özveri, O. (2021). Excel ve SPSS uygulamalı işletme istatistiği. Nobel.
K2: Salkind, N. (2015). İstatistikten nefret edenler için istatistik. Pegem Akademi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Newbold, P. (2009). Statistics for Business and Economics. Prentice Hall: New Jersey.
YK2: Bowerman, B. L., O`Connell, R. T., & Orris, J. B. (2004). Essentials of business statistics. New York, NY: McGraw-Hill/Irwin
YK3: Weiers, R.M. (2011). Introduction to Business Statistics. South-Western Cengage Learning: Canada.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal bilimlerde kullanılan istatistik tekniklerinin temelini oluşturmak, öğrencilerin verileri istatistiksel olarak değerlendirebilmesini, yorumlayabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tamel kavramlar, tanımsal istatistikler, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, asimetri ölçüleri, olasılık, kesikli ve sürekli olasılık dağılımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
2
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
2
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
4
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
2
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
1
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
2
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
2
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
3
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|