Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Kavramlar (Anakitle, Örnek, Parametre, İstatistik, Değişken, Değişken Türleri, Veri, Veri Türleri, Ölçüm Seviyeleri)
|
|
2
|
Verilerin Toplanması ve Düzenlenmesi, Tablo ve Grafiksel Gösterimler
|
|
3
|
Merkezi Eğilim Ölçüleri (1)
|
|
4
|
Merkezi Eğilim Ölçüleri (2)
|
|
5
|
Değişkenlik Ölçüleri
|
|
6
|
Asimetri Ölçüleri
|
|
7
|
Saymanın Temel Kuralları (Permütasyon Kombinasyon), Temel Olasılık Kavramları
|
|
8
|
Temel Olasılık Kuralları,
|
|
9
|
Koşullu Olasılık, Bağımlı-Bağımsız Olaylar
|
|
10
|
Bayes Teoremi
|
|
11
|
Kesikli Olasılık Dağılımları (Kesikli Uniform Dağılım, Bernoulli Dağılımı, Binom Dağılımı, Negatif Binom Dağılımı, Multinom Dağılım)
|
|
12
|
Kesikli Olasılık Dağılımları (Geometrik Dağılım, Hipergeometrik Dağılım, Poisson Dağılımı)
|
|
13
|
Sürekli Olasılık Dağılımları (Sürekli Uniform Dağılım, Üstel Dağılım)
|
|
14
|
Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Pembe GÜÇLÜ
Burak KESKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Ayçin, E., Kabak, M., Güçlü, P. Ve Özveri O. (2018). Excel ve SPSS Uygulamalı İşletme İstatistiği Ankara: Nobel
|
Yardımcı Kitap
|
Tütek, H. Ve Gümüşoğlu, Ş. (2008). İşletme İstatistiği. İstanbul: Beta
Newbold, P. (2009). Statistics for Business and Economics. Prentice Hall: New Jersey.
Bowerman, B. L., O`Connell, R. T., & Orris, J. B. (2004). Essentials of business statistics. New York, NY: McGraw-Hill/Irwin
Weiers, R.M. (2011). Introduction to Business Statistics. South-Western Cengage Learning: Canada.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal bilimlerde kullanılan istatistik tekniklerinin temelini oluşturmak, öğrencilerin verileri istatistiksel olarak değerlendirebilmesini, yorumlayabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tamel kavramlar, tanımsal istatistikler, merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ölçüleri, asimetri ölçüleri, olasılık, kesikli ve sürekli olasılık dağılımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
4
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
2
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
1
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
2
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|