Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Örnekleme Yöntemleri
|
K1: 12. Bölüm
|
2
|
Örnekleme Dağılımları, Merkezi Limit Teoremi, Tahminleme (Tahminleyicilerin Özellikleri)
|
K1: 13.1, 13.2, 13.3. Bölüm
|
3
|
Tahminleme ve Güven Aralığı (Nokta Tahmini, Aralık Tahmini, Chebyshev Teoremi, Ampirik Kural, Büyük Örneklerde Anakitle Ortalaması için Güven Aralığı Tahmini)
|
K1: 13.4, 13.5.1. Bölüm
|
4
|
Güven Aralığı Tahmini (Küçük Örneklerde Anakitle Oranı için Güven Aralığı Tahmini, Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi)
|
K1: 13.5.2. Bölüm
|
5
|
Güven Aralığı Tahmini (Anakitle Varyansı için Güven Aralığı Tahmini, Büyük Örneklerde İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Farkın Güven Aralığı)
|
K1: 13.6.1. Bölüm
|
6
|
Güven Aralığı Tahmini (Küçük Örneklerde İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Farkın Güven Aralığı, Büyük Örneklerde İki Anakitle Oranı Arasındaki Farkın Güven Aralığı)
|
K1: 13.6.2. Bölüm
|
7
|
Hipotez Testleri (Anakitle Ortalaması için Hipotez Testleri)
|
K1: 14. Bölüm
|
8
|
Hipotez Testleri (Anakitle Oranı için Hipotez Testi, Anakitle Varyansı için Hipotez Testi)
|
K1: 14.7.2. Bölüm
|
9
|
Hipotez Testleri (İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Fark için Hipotez Testleri)
|
K1: 14.8.1. Bölüm
|
10
|
Hipotez Testleri (İki Anakitle Oranı Arasındaki Fark için Hipotez Testi, İki Anakitle Varyansının Farkının Hipotez Testi, Üç veya Daha Fazla Anakitle Ortalamasının Karşılaştırılmasına İlişkin Hipotez Testi)
|
K1: 14.8.2. Bölüm
|
11
|
Ki-Kare İyi Uyum Testleri
|
K1: 16.4. Bölüm
|
12
|
Ki-Kare Bağımsızlık Testleri
|
K1: 16.5. Bölüm
|
13
|
Kovaryans ve Korelasyon Analizi
|
K1: 18.Bölüm
|
14
|
Regresyon Analizi
|
K1: 18. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Pembe GÜÇLÜ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Ayçin, E., Kabak, M., Güçlü, P. Ve Özveri O. (2018). Excel ve SPSS uygulamalı İşletme İstatistiği, Ankara: Nobel.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Newbold, P. (2009). Statistics for Business and Economics. Prentice Hall: New Jersey.
YK2: Bowerman, B. L., O`Connell, R. T., & Orris, J. B. (2004). Essentials of business statistics. New York, NY: McGraw-Hill/Irwin
YK3: Weiers, R.M. (2011). Introduction to Business Statistics. South-Western Cengage Learning: Canada.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, karar problemlerinin çözümünde çeşitli istatistiksel yöntemlerden faydalanabilmelerini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Örnekleme, örnekleme yöntemleri, örnekleme dağılımları, merkezi limit teoremi, güven aralığı, hipotez testi, ki-kare testleri, kovaryans, korelasyon, regresyon analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
1
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
2
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
-
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
1
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
3
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|