ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyal Bilimlerde İstatistik II İŞL214 BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırmalarda uygun örnekleme yöntemini kullanır
    2-Örnek verilerinden yararlanarak anakitle hakkında tahminlerde bulunur,
    3-Probleme uygun istatistiksel analiz tekniğini seçerek uygular,
    4-Analiz sonuçlarını yorumlar ve değerlendirir
    5-Değişkenler arası ilişkiyi sınar ve modeller
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 1014114
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Örnekleme Yöntemleri K1: 12. Bölüm
    2 Örnekleme Dağılımları, Merkezi Limit Teoremi, Tahminleme (Tahminleyicilerin Özellikleri) K1: 13.1, 13.2, 13.3. Bölüm
    3 Tahminleme ve Güven Aralığı (Nokta Tahmini, Aralık Tahmini, Chebyshev Teoremi, Ampirik Kural, Büyük Örneklerde Anakitle Ortalaması için Güven Aralığı Tahmini) K1: 13.4, 13.5.1. Bölüm
    4 Güven Aralığı Tahmini (Küçük Örneklerde Anakitle Oranı için Güven Aralığı Tahmini, Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi) K1: 13.5.2. Bölüm
    5 Güven Aralığı Tahmini (Anakitle Varyansı için Güven Aralığı Tahmini, Büyük Örneklerde İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Farkın Güven Aralığı) K1: 13.6.1. Bölüm
    6 Güven Aralığı Tahmini (Küçük Örneklerde İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Farkın Güven Aralığı, Büyük Örneklerde İki Anakitle Oranı Arasındaki Farkın Güven Aralığı) K1: 13.6.2. Bölüm
    7 Hipotez Testleri (Anakitle Ortalaması için Hipotez Testleri) K1: 14. Bölüm
    8 Hipotez Testleri (Anakitle Oranı için Hipotez Testi, Anakitle Varyansı için Hipotez Testi) K1: 14.7.2. Bölüm
    9 Hipotez Testleri (İki Anakitle Ortalaması Arasındaki Fark için Hipotez Testleri) K1: 14.8.1. Bölüm
    10 Hipotez Testleri (İki Anakitle Oranı Arasındaki Fark için Hipotez Testi, İki Anakitle Varyansının Farkının Hipotez Testi, Üç veya Daha Fazla Anakitle Ortalamasının Karşılaştırılmasına İlişkin Hipotez Testi) K1: 14.8.2. Bölüm
    11 Ki-Kare İyi Uyum Testleri K1: 16.4. Bölüm
    12 Ki-Kare Bağımsızlık Testleri K1: 16.5. Bölüm
    13 Kovaryans ve Korelasyon Analizi K1: 18.Bölüm
    14 Regresyon Analizi K1: 18. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Pembe GÜÇLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Ayçin, E., Kabak, M., Güçlü, P. Ve Özveri O. (2018). Excel ve SPSS uygulamalı İşletme İstatistiği, Ankara: Nobel.
    Yardımcı Kitap YK1: Newbold, P. (2009). Statistics for Business and Economics. Prentice Hall: New Jersey. YK2: Bowerman, B. L., O`Connell, R. T., & Orris, J. B. (2004). Essentials of business statistics. New York, NY: McGraw-Hill/Irwin YK3: Weiers, R.M. (2011). Introduction to Business Statistics. South-Western Cengage Learning: Canada.
    Dersin Amacı Öğrencilerin, karar problemlerinin çözümünde çeşitli istatistiksel yöntemlerden faydalanabilmelerini sağlamak
    Dersin İçeriği Örnekleme, örnekleme yöntemleri, örnekleme dağılımları, merkezi limit teoremi, güven aralığı, hipotez testi, ki-kare testleri, kovaryans, korelasyon, regresyon analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek 5
    2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1
    3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak 3
    4 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak 2
    5 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak -
    6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak 1
    7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak -
    8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak -
    9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak -
    10 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak 3
    11 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak -
    12 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster