Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Pazar ve Pazarlama Çevresi
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı
|
K1 BÖLÜM 9
|
5
|
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
|
K1 BÖLÜM 6
|
6
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (1)
|
K1 BÖLÜM 8
|
7
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (2)
|
K1 BÖLÜM 8
|
8
|
Ürün kararları ve yönetimi
|
K1 BÖLÜM 12
|
9
|
Fiyat ve fiyatlandırma
|
K1 BÖLÜM 14
|
10
|
Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler
|
K1 BÖLÜM 16
|
11
|
Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
|
K1 BÖLÜM 15
|
12
|
Öğrenci Sunumları (1)
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları (2)
|
|
14
|
Öğrenci Sunumları (3)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Emre Şahin Dölarslan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Eser Z., Korkmaz S., & Öztürk S.A.(2020). Pazarlama, Siyasal Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma konuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
-
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
2
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
-
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
2
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
4
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|