|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
|
|
2
|
Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
|
|
3
|
Pazar ve Pazarlama Çevresi
|
|
|
4
|
Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı
|
|
|
5
|
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
|
|
|
6
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (1)
|
|
|
7
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (2)
|
|
|
8
|
Ürün kararları ve yönetimi
|
|
|
9
|
Fiyat ve fiyatlandırma
|
|
|
10
|
Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler
|
|
|
11
|
Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
|
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları (1)
|
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları (2)
|
|
|
14
|
Öğrenci Sunumları (3)
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Emre Şahin Dölarslan
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Remzi ALTUNIŞIK, Şuayıb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK (2006) Modern Pazarlama,
Değişim Yayınları, İstanbul.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma konuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma
|