ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PAZARLAMA İLKELERİ İŞL201 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlamanın günümüz dünyasındakini önemini özetler
    2-Pazarlama kavramının tarihsel gelişimini özetler
    3-Pazarlamanın temel kavramlarını tanımlar
    4-Tüketici davranışını yorumlar
    5-Pazarlama karması elemanlarını tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   164
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,47 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
    2 Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
    3 Pazar ve Pazarlama Çevresi
    4 Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı
    5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
    6 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (1)
    7 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma (2)
    8 Ürün kararları ve yönetimi
    9 Fiyat ve fiyatlandırma
    10 Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler
    11 Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
    12 Öğrenci Sunumları (1)
    13 Öğrenci Sunumları (2)
    14 Öğrenci Sunumları (3)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Emre Şahin Dölarslan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Remzi ALTUNIŞIK, Şuayıb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK (2006) Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007 İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
    Dersin Amacı Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma konuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
    Dersin İçeriği Pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, dağıtım ve fiyatlandırma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster