Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramlar, işletme biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
İşletmenin amaçları ve temel faaliyetleri
|
K2-Bölüm 2
|
3
|
Ekonomik Bir Birim Olarak İşletme
|
K2-Bölüm 2
|
4
|
İşletmenin Çevresi
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
İşletmelerin Sınıflandırılması
|
K2-Bölüm 5
|
6
|
İşletmenin fonksiyonları
|
K3-Bölüm 5
|
7
|
İşletmenin kuruluş çalışmaları
|
K2-Bölüm 4
|
8
|
İşletmelerde Kuruluş Yerinin Seçimi
|
K2-Bölüm 3
|
9
|
İşletme Büyüklük Ölçüleri ve Kapasite Planlaması
|
K1-Bölüm 2
|
10
|
Üretim Fonksiyonu
|
K2-Bölüm 9
|
11
|
Üretim Sistemleri
|
K4-Bölüm 1-Bölüm 3
|
12
|
Pazarlama Fonksiyonu
|
K2-Bölüm 8
|
13
|
Pazarlama karması elemanları ve hedef pazar seçimi
|
K5-Bölüm 6 - Bölüm 8
|
14
|
Yönetim Fonksiyonu
|
K1-Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Selma Karabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Modern İşletmecilik- Prof. Dr. Edip ÖRÜCÜ
K2: İşletme Bilimlerine Giriş- Prof. Dr. M. Şerif ŞİMŞEK
K3: Modern İşletmecilik- Prof. Dr. İsmet MUCUK
K4: Üretim Yönetimi- Prof. Dr. Bülent KOBU
K5: Pazarlamanın Temelleri William D. Perreault Çevirmen: Salih Yıldız
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Can, H. ve Güney, S. (2007). Genel İşletme, Arıkan Yayınları
YK2: Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, Arıkan Yayınevi, İstanbul
YK3: Schoell, W., Dessler, G.and Reinecke, J. (1993), Introduction to Business, Allyn and Bacon, Massachusetts ABD.
YK4: Doğan, T., Doğan, Y.A. (2009). Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları, işletmelerin temel fonksiyonlarını tanıtmak, işletmelerin amaçları, sorumlulukları, sınıflandırılmaları, kuruluş çalışmaları ve çevreleri hakkında analiz etme yeteneği kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramlar, işletme biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, İşletmenin amaçları, çevresi, sınıflandırılması ve hukuki yapıları, kuruluşu ve kapasite planlaması, İşletme fonksiyonları, Üretim kavramı ve üretim yönetimi, Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışları, Pazarlama karması elemanları , İşletmelerde yönetim fonksiyonu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
5
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
4
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
3
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
1
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
-
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
-
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|