Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersle İlgili Bilgilendirme
Örgütsel Davranışa Giriş
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Örgütsel Davranış Alanının Gelişimi
|
K2: Bölüm 3
|
3
|
Duygular ve Çalışma Yaşamı
|
K1: Bölüm 4
|
4
|
Tutum
|
K1: Bölüm 3
|
5
|
İş hayatı için önemli tutumlar: İş tatmini, Örgütsel bağlılık, Örgütsel vatandaşlık davranışı vb.
|
K1: Bölüm 3
|
6
|
Algılama ve Karar Verme
|
K1: Bölüm 6
|
7
|
Kişilik ve Değerler
|
K1: Bölüm 5
|
8
|
Motivasyon
|
K1: Bölüm 7
|
9
|
İşyerinde Motivasyon Uygulamaları
|
K1: Bölüm 7
|
10
|
Liderlik
|
K1: Bölüm 12
|
11
|
Gruplar ve Grup Davranışının Temelleri
|
K1: Bölüm 9
|
12
|
Çatışma ve Çatışma Yönetimi
|
K1: Bölüm 14
|
13
|
Örgütsel davranışta güncel konular (güç ve politika, tükenmişlik sendromu, örgütsel sessizlik)
|
K1: Bölüm 13
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Esra Erenler Tekmen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2012). Organizational Behavior/Örgütsel Davranış (Translation Editor, İnci Erdem), 4. Edition, Ankara, Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çalışanların kişilik özelliklerinin, tutumların ve duyguların örgütteki davranışlarına etkisini anlamak, grup dinamiklerinin etkilerine dikkat çekmek, motivasyon kuramları ve liderlik yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, bu konuların bireysel performans, örgütsel etkililik ve verimliliği arttırma yönünde nasıl kullanılabileceklerini değerlendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Duygular, tutumlar, iş tatmini, örgütsel bağlılık, algı, kişilik, bireysel karar verme, motivasyon, liderlik, gruplar ve grup davranışlar, çatışma, örgütsel güç ve politika.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek
|
4
|
2
|
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek
|
3
|
3
|
İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak
|
3
|
4
|
İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak
|
4
|
5
|
İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak
|
3
|
6
|
Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak
|
-
|
7
|
Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak
|
4
|
8
|
Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
|
3
|
9
|
Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak
|
-
|
10
|
İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
|
-
|
11
|
İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
-
|